Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Як ми сходили на Пуркунг. Героїчне сказання.

Принадна гора Пуркунг 6129 ... Вершина нашого походу як в прямому, так і в переносному сенсі. Звичайно, для Льоші з його численними перемогами-комунізм це не було чимось таким вже надзвичайним, а ось для мене після максимуму 3200 на Алтаї - дуже навіть. А оскільки я в той день була вже не особливо живий, коли нарешті забралася в намет, і в похідних записках тема сходження не розкрита, то ось оповіданнячко про те, як це було.
Принадна гора Пуркунг 6129
За планом ми йшли на гору практично на початку походу, на четвертий день автономної частини (і це добре, тому що подвиги а-ля на 55-й день на пік Леніна поки не для мене). Напередодні заночували на краю льодовика, а вранці, як годиться, вийшовши дуже рано, зв'язалися, і я вперше ступила на цю оманливу поверхню, під якою мені ввижалися суцільні тріщини. Сама я до цього провалювалася тільки на Ладозі, на щастя, по коліно, і весь шкоди для мене складався в розбитій банку з компотом (тоді я ще брала з собою в походи скляні банки). Льоша ж уже встиг натхненно розповісти мені історії з особистого досвіду, як все відбувається, коли ти падаєш в справжню тріщину. Так що цей перший льодовик був для мене найстрашнішим моментом в поході: я вся стиснулася і кожну секунду з жахом чекала, що Льоша зараз зникне в разверзшейся прірви, а мені треба падати і зарубав, або я сама упаду в тріщину і буду летіти, як Аліса, що потрапила в кролячу нору ... Обійшлося, але відчуття пам'ятаю дуже жваво.
Так ми підійшли до першого нашого категорійного перевалу Амоніт-Ла 5800. Назва йому дав Боря, під чиїм керівництвом Льоша ходив тут раніше - в честь скам'янілостей, які тут можна знайти. Я потім взяла собі на пам'ять один такий амоніт, але, на жаль, бідолаха, долежати до наших днів в землі, не витримав тягот походу і розколовся у мене в рюкзаку.
Після перевалу ми посиділи відпочити, прикопали зайве спорядження і рушили до вершини. Піднімалися за кілька переходів, напевно, години дві. Спочатку несли з собою один з рюкзаків, потім - так ну його - залишили на півдорозі (на спуску, природно, підібрали). Здебільшого стежки Льоша, пару раз я його змінювала. Топ-топ-топ, о-о-ох! Оманливе близька вершина неначе весь час відсувається. Пам'ятаю, як відчувала: треба дійти. Більше, здається, нічого не відчувала.
І ось нарешті! Ми царі гори! Майже володарі світу.

Сама вершина - невелика кругленька майданчик. Навколо нас куди не глянь - верхівки гір і синє небо, дуже красиво і незвичайно. Добре видно стіну Аннапурни. Льоша порівняв це з видом на Заалайський хребет з піком Леніна (місцевий пік Леніна - пік Тілічо (7134) виглядає на тлі Аннапурни I приблизно так само як Роздільна на тлі піку Леніна прим. Льоші).

Ми милувалися і раділи, і адже цілком можливо, що до нас на цій вершині ніхто не бував. Так що тепер ми були, може бути, єдині на світі люди-пуркунгопокорітелі.
Однак нам ще спуститися, пообідати, пройти далі, скільки вийде. Тому трохи посиділи на мотузках, пофотографувати, з'їли по батончики і вниз! Спустилися ми набагато швидше, ніж піднялися, хвилин за 40. Знайшли маленьке замерзле озеро, де за допомогою льодорубів дісталися до води. Потім пішли до намету через рідний перевал Амоніт-Ла. Ми поспішали, тому що погода починала псуватися. Швидко пообідали і знову через перевал. Вийшло, що ходили ми через нього три рази за день, що, звичайно, було не зовсім раціонально, але так вже вийшло. По льодовику ж ми весь час йшли по своїх слідах, тому було вже не так страшно. Надалі в поході звичка і втому зробили мене Фаталистка, і я ходила по льодовиках з майже буддійським спокоєм (в Непалі багато написів-нагадувань, що саме тут народився Будда).
Надвечір повалив сніг (знайшов час!), Треба було відрити місце для намету, і ми досить довго копалися в снігу, поки Льоша не визнав майданчик досить рівною. Майстер-клас з постановки намети, як каже Олексій (ну, не дарма ж ми тягли з собою дві лопати, пора була ними поорудувати). Хоча, чесно кажучи, я б могла заснути прямо на снігу, як північна собака. Ось це день! Спали ми з чистою совістю людей, витропить собі шлях на шести тисячах. Десь в глибині душі Пуркунг зберігає наші сліди.

PS. А тепер правда. Насправді зовсім не факт, що саме наша гора 6129 і була Пуркунгом. Там ціла група сусідніх гір, і різні карти приписують цю назву різним вершин. Пуркунгом ми продовжували звати її заради зручності. Моя б воля - нарекла б її піком Блакитних небес або вершиною Круглої або просто Моя Перша Велика Гора. Але такого, мабуть, на картах не напишуть.