Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Автоподорож в республіку Алтай або Гірський Алтай

1. Планування і підготовка подорожі в Гірський Алтай.
  2. Дорога в Гірський Алтай
  3. Їдемо по Алтайському краю

Опубліковано 17 липня 2012 р

Планування і підготовка подорожі в Гірський Алтай.

Цю поїздку в липні 2009 року ми готували заздалегідь. У мене з дружиною збігся відпустку всього на тиждень. На п'ять днів ми вирішили відправитися в подорож. Порадившись, вирішили з'їздити в Гірський Алтай. Подорожувати вирішили на автомобілі, а ночувати в наметі. Вдень ми планували оглядати місцеві визначні пам'ятки.

Плануванням маршруту займався я. Купив я карти Алтайського краю і республіки Алтай. Опитав знайомих, хто вже побував в Гірському Алтаї. Пошукав інформацію в інтернеті. Розпланував по днях все наше подорож. Намітив місця ночівель. Було заплановано відвідати озеро Манжерок, Чемал, Тавдинские печери, зону відпочинку "Бірюзова Катунь". В результаті вийшов традиційний туристичний маршрут від Майминского до Чемальського району.

Підготовка подорожі зайняла близько тижня. Були куплені намет, казанок, туристичний посуд, продукти харчування. Дістали зі старих запасів металевий чайник, грати - гриль. У гаражі я зробив триногу, щоб підвішувати над багаттям котелок і чайник. Купили цифровий фотоапарат, щоб залишилася пам'ять про поїздку.

Продукти розрахували на п'ять днів. Розрахунок був з урахуванням того, що днем ​​ми будемо в поїздці і обідати будемо в кафе, їдальнях або інших закладах. Сніданок і вечеря ми планували готувати самі. В принципі все так і вийшло. Для першого вечора приготували зі свіжого м'яса шашлики. Вранці в день поїздки замаринували і поклали в бачок. За час поїздки шашлик відмінно замаринувати. У чому ми і переконалися в той же вечір.

Дорога в Гірський Алтай

Ранок в день поїздки було сонячним. Прокинулися ми в Ранок в день поїздки було сонячним шостій годині ранку. До сьомої години все приготування були закінчені, речі укладені в багажник машини. Вийшовши на подвір'я, ми сфотографувалися на фоні машини. Так, забув сказати, що ми - це я, автор блогу, Асламов Олексій, моя дружина Олена і син Дмитро. Сіли в машину і в шлях.

Шлях наш почався в місті Белово Кемеровської області. По автомобільній дорозі Кузбас - Алтай, ми доїхали до траси Новосибірськ - Барнаул, де і повернули в сторону Барнаула. Дорога в принципі досить хороша на ділянці Кемеровської області. По Алтайському краю гірше.

Тут зі мною трапився один неприємний момент. Місцями дорога ремонтується по алтайському рецептом. Виливається на дорогу, що підлягає ремонту дрібний гравій, змішаний з бітумом, і розрівнюється грейдером. Незрозуміло для якої мети все це робиться. Один з шматків щебеню, вилетівши з-під колеса зустрічної машини, залишив на лобовому склі машини тріщину, яку після повернення мені довелося клеїти. Як потім виявилося, що я не один такий. Багато потрапили на таких ділянках в таку ж ситуацію.

Їдемо по Алтайському краю

Дорога ця проходить по північній частині Салаирского кряжа. Місця тут мальовничі і красиві. високі Дорога ця проходить по північній частині Салаирского кряжа мости прокладені через тайгові річки. Гори покриті вікової тайгою. Часті повороти, дорога в'ється між гір. Крутих поворотів і підйомів немає, так як дорога починала будуватися для залізничного сполучення. Територією Алтайського краю дорога взагалі місцями пряма як стріла на багато десятків кілометрів.

Ось і Барнаул, столиця Алтайського краю. Заїжджати в це місто ми не планували. Тому, проїхавши по його околицях, виїхали на дорогу в місто Бійськ. Де то на півдорозі між Барнаулом і Бійськом зупинилися, щоб перекусити і відпочити. Непогано пообідали в кафе. Все було прекрасно приготовлено і обслуговування на висоті. Трохи відпочивши, ми продовжили свій шлях.

Тут необхідно сказати кілька слів про Алтайському краї. Те, що це сільськогосподарський край, видно вздовж усього шляху. Поля навколо дороги, засаджені сільськогосподарськими культурами, наскільки вистачає Тут необхідно сказати кілька слів про Алтайському краї погляду. Тут вирощують все, що можна вирощувати. Це і соняшники і гречка, пшениця, жито, горох і багато чого іншого. І безмежна рівнина навколо, іноді перетинає ярами і річками.

Однак ми під'їжджаємо до старовинного міста сибірських купців і торгашів Бійськ. Це багато в чому завдяки їм, в давні часи почалося будівництво Дороги в Монголію через гори Алтаю. Ця дорога - знаменитий Чуйський тракт, довжиною 630 кілометрів. Він починався в місті Бійську і простягнувся до кордону з Монголією. Значна частина тракту йде уздовж ріки Відчуваючи, ім'ям якої він і названий.

У Бійську ми теж не планували зупинятися. Хоча, треба сказати, що Бійськ варто того, щоб присвятити йому хоча б трохи часу. Тут багато старовинних будівель і споруд. По місту протікає велична річка Бия. Є, що подивитися. Залишимо це для майбутніх подорожей.

Через годину після того, як ми минули місто Бійськ, на горизонті з'явилася велика гора. Це гора Бабирган. Це перша гора Алтаю, яка зустрічає мандрівника, що їде або йде в Гірський Алтай. Її висота 1008 метрів над рівнем моря. Над рівнем навколишньої місцевості вона підноситься більш ніж на 750 метрів.

Праворуч від дороги бірюзовою стрічкою, навіть швидше стрічками, замигтіла красуня Катунь. чому Праворуч від дороги бірюзовою стрічкою, навіть швидше стрічками, замигтіла красуня Катунь бірюзовою, та тому, що вода її дійсно дивного бірюзового кольору. Починається вона з льодовика на горі Білуха і тече 688 кілометрів до злиття з річкою Бия недалеко від Бійська.

Незабаром під'їжджаємо до кордону республіки Алтай. Рух обмежено швидкістю 20 км / год. У дороги коштує пристойних розмірів напис "Республіка Алтай". Тут же знаходиться стаціонарний пост міліції. Ну, а відразу за всім цим починається село Майма. Це перше село, що зустрічає нас в Гірському Алтаї. Далі наш шлях лежить на озеро Манжерок . Дорога до кордону республіки Алтай зайняла у нас разом з зупинками близько семи годин.

Подорож по гірському Алтаю

Літній спекотний день. Проїжджаємо селище Майма. Багато автомобілів на дорогах, автостоянках. Взагалі багато туристів. У сувенірні рядах, кафе, закусочних багатолюдно. Ось і ми зупинилися перекусити і трохи відпочити. Пообідали в невеликому кафе біля дороги. Походили, подивилися сувеніри. Купувати поки рано, потрібно придивитися.

Продовжуємо шлях. Як ми дісталися від селища Майма до села Манжерок і далі на озеро Манжерок можна прочитати тут . Відразу скажу, що в гірській місцевості я не був. У зв'язку з цим, був приємно здивований яким прозорим, чистим, свіжим виявився тутешнє повітря! Недарма кажуть, що Гірський Алтай - це перлина Сибіру.

Відпочивши на озері Манжерок, ми поїхали в   селище Чемал Відпочивши на озері Манжерок, ми поїхали в селище Чемал . Рухалися на автомобілі по Чуйскому тракту. На огляд місцевих визначних пам'яток і розваги, пішов весь день. Були приємно здивовані обслуговуванням і меню в придорожньому кафе. Порівняно недорого і ситно поїли. Всі залишилися задоволені.

Заночували в наметі на березі річки Катунь. Потріскування багаття і чай допізна. Свіже повітря, дзюрчання річки, що накопичилася за день втома і ніяких проблем із засипанням. Тобто, відрубали миттєво. На свіжому повітрі добре спиться і добре висипатися.

На наступний день вирішили проїхати по Чуйскому тракту на лівому березі Катуні. Переїхали річку через міст в селі Усть-Сема. Доїхали за Чуйскому такту до села Черга. Дивна природа Гірського Алтаю! Гори, ріки і долини, прекрасні види, пейзажі.

Оскільки наша нинішня поїздка була короткострокова і ознайомча, далі ми не поїхали. Наступного разу обов'язково заїдемо в справжні гори з льодовиками. Сьогодні ж ми повернулися до річки Катунь і зупинилися на туристичній стоянці біля Сёмінского порога. Це знамениті Сёмінскіе або Катунського ванни .

Тут ми накупалися вдосталь і влаштувалися на нічліг. Дивовижний тайговий і гірське повітря! Аромати лісових трав. Бурчання Катуні на Сёмінском порозі. Багато хто приїжджає сюди сім'ями, навіть кількома сім'ями, щоб було веселіше.

На наступний день ми відвідували знамениті   Тавдинские печери На наступний день ми відвідували знамениті Тавдинские печери . Останній раз я ходив в печери, коли мені було років п'ятнадцять. З Тавдинського, мої давні походи не порівняти. Тут печери обладнані для відвідування туристами. Але, все одно, дуже цікаво, ще й гід розповідає цікаво.

Обідали ми в кафе в туристичному комплексі " бірюзова Катунь ". Це вільна економічна зона, будується для розвитку внутрішнього туризму. Тут є штучне озеро з пляжем і гірками. Тут же знаходиться знаменитий вітрильник-кафе.

Кілометрів за тридцять від туристичного комплексу "Бірюзова Катунь" розташоване озеро Ая . Це озеро здавна використовується для відпочинку. Навколо нього споруджено багато готелів, туристичних баз. Озеро Ая розташоване на високому, лівому березі Катуні.

Це короткий огляд нашої поїздки по Гірському Алтаю. Більш повно про наш автоподорожей розказано в окремих статтях, на які можна потрапити, пройшовши по посиланнях в цьому тексті. Про інших наших автоподорожі можна прочитати на сайті v-pohode.ru .

Ось така подорож ми здійснили протягом п'яти днів. Звичайно, за такий короткий час неможливо побувати у всіх цікавих місцях Республіки Алтай. Тут ще багато цікавих і ваблять пам'яток залишилося поза нашою увагою. Сподіваюся, що незабаром ми ще зробимо подорож в цей дивовижний край.