Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Чеський рай - Праховскіе гори

Найвидатніший твір мистецтва, створене природою і поміщене в «Чеський рай» (так його називають аборигени) - Праховскіе скелі. Наш шлях туди починався в середині жовтня, коли бабине літо вже завершилося, а сезон дощів ще не стартував.

Дорога до раю

Останні сухі, похмурі осінні дні, що ще потрібно для щастя? Ми домовилися зустрітися в суботу, о 10:45 ранку на вокзалі, щоб виїхати в 11:00. Але, як з'ясувалося пізніше, пунктуальність суботнім ранком - явище рідкісне. З десяти чоловік вчасно прийшли лише троє. Решту трохи пізніше «виштовхнуло» міське метро. Дві останні дівчинки забігли в автобус перед самим відправленням. І ось, дорога почалася. Приблизно півтори години ми спостерігали заоконного пейзажі, прислухалися до сонного ранку, вели неспішні розмови.

Потім автобус привіз нас в центр міста Йічин. Міські ворота в вигляді вузької кам'яної вежі підкорили наші суворі серця. За воротами відкрився вид на маленький історичне містечко з вузькими вуличками, кованими ліхтарями і старими будівлями, які тут реставруються і молодяться. Нашими путівниками були невеликі туристичні значки, за якими потрібно було слідувати. Це цікавіше, ніж подорож Аліси за Білим Кроликом, ніколи не знаєш, куди заведе стежка.

майже Хоббітанія

А вела вона за міські стіни, в найближче село, до якої 30 хвилин ходьби. Тут ми вперше познайомилися з місцевою природою. Спочатку зі зораним полем, яке, напевно, влітку колосилося пшеницею або безпритульними травами. Потім - з диким листяним і сосновим лісом, за яким йшли відстань в 5 км. Черевики це не схвалили, ось зовсім. Якби черевики вміли протестувати проти купання в багнюці та грязьових доріг - вони б влаштували бунт. Дорога крізь ліс зайняла приблизно годину нашого часу, але не всі були готові так довго блукати по пересіченій місцевості.

Коли закінчився ліс, нам відкрилися довгоочікувані Праховскіе скелі. Дуже дивне, але привабливе місце. Тут величезне скупчення скель, різних за діаметром і висотою. Більшість з них подолали навіть новачки, без спеціального обладнання. А які види відкривалися нам з черговою підкореної вершини!

А які види відкривалися нам з черговою підкореної вершини

Добираючись до першої з безлічі скельних вершин, ми відчували себе трохи хоббитами з книги Толкієна «Хоббіт: Туди і Зворотно». Такі ж маленькі, в порівнянні з навколишніми гірськими породами і такі ж верткі. Стежки вели вгору і вниз, загортали в найнесподіваніших місцях. Доводилося підсаджувати один одного, триматися, дертися. Через 30 хвилин шляху, там, на першій вершині, нам відкрилася дуже заспокійлива картина. Руда осіннє листя, високі сосни і сірі скелі, куди не глянь. На кордоні погляду маленькі затишні будиночки, немов ми і справді покинули будинок, щоб відправитися у велику подорож.

подорож Туди

Повільно, але впевнено просувався наш хоробрий загін між скель. Нас чекали то круті спуски і підйоми, то проходи, вибиті в скелі. Погода не підводила. Спочатку з-під хмар визирало боязке сонечко, потім все небо вкрилося одній рівній хмарою, але майже без дощу. Звичайно, один дрібний дощик спробував зістрибнути на наші голови, але був розігнаний пильними вартовими вітрами.

По дорозі хлопці грали, жартували, всіляко веселилися. Ми були «Лицарі Парасольки» і «досвідчені журналісти», фотографували один одного і будували пики. Весело було всім. Пару раз ми змінювали трасу, так як деякі учасники зовсім втомилися, але все одно дружно рухалися вперед. Для більшості хлопців такий похід був першим, особливо цінним.

Прогулянка нашої дружної банди тривала близько 5 годин. При цьому ми встигли подивитися більшу частину скель, включаючи дві найвідоміших (одна з них називається «Вид на Чеський рай» і цілком виправдовує свою назву). Після них ми вирішили повертатися додому, так як накопичувалася втома, і посилювалося відчуття голоду. Та й погода змінила милість на гнів, погрожуючи полити нас дощем.

повернення Зворотно

Привал чекав нас в затишному маленькому ресторанчику, прибудованому до готелю. Тут годували втомлених подорожніх і влаштовували на нічліг. Від ночівлі ми відмовилися, а ось обід вийшов знатним. Великі порції смачних чеських страв національної приготування, напої і десерти. Наша компанія встигла і наїстися, і розслабитися, і зарядитися бадьорістю. Як з'ясувалося пізніше, бадьорість дуже нам в нагоді.

Як з'ясувалося пізніше, бадьорість дуже нам в нагоді

Поки ми їли і розмовляли про дрібниці, завіконний дрібний дощик посилювався. До того ж, виявилася неприємна новина, останній прямий автобус на Прагу поїхав без нас. Залишилося два реальні варіанти: добиратися двома пересадками (подолавши 6,5 км. За 70 хвилин) або трьома (затримавшись в місті на 2 зайві години і прибуваючи в Прагу близько опівночі). З двох зол ми вибрали менше, вирішили, що впораємося за годину з дорогою до автобуса. О, це були екстремальні 60 хвилин. Ми розділилися на дві групи і бігли з парасольками в руках під проливним дощем. Парасолі приховували верхню частину курток, штани і взуття намокли у всіх.

Парасолі приховували верхню частину курток, штани і взуття намокли у всіх

На місто опускалася темрява. І перед нами знову ставав вибір, на цей раз між довгою дорогою і дуже довгою. Навігатор підказав, яка коротше і ми вибрали її. Залишалося 20 хвилин і половина пройденого шляху, що йде вгору асфальтова стежка і згущаються сутінки, що переходять в ніч. Ми явно не встигали.

Подорож могло завершитися не дуже приємно, але хлопці зібрали сили, стиснули зуби і прискорили темп. В результаті автобусна зупинка виникла перед нами дуже вчасно. Одних обрадував кінець шляху, у інших вже не залишалося сил на радість. Так чи інакше, ми занурилися в бажаний автобус успішно.

Дорога додому

Їхали ми недовго, близько 20 хвилин. Іронія ситуації полягала в тому, що це був автобус, що йшов з Праги, а нам потрібно було дістатися до неї. Відповідь на питання: «Чому ми рухалися в протилежному напрямку?» Простий. Зручний автобус доїжджав до кінцевої станції, де нас вже чекав поїзд, що рухався в потрібному напрямку. Ось так все заплутано. На пересадку безжалісний Хронос відвів нам лише 10 хвилин, але ми впоралися.

Окремо хочеться сказати про вокзал. Це був автентичний радянський вокзал 90-х років, напіврозвалений, з облізлою штукатуркою. У центрі Чехії. Химерна, іноді буває архітектура. З цивілізованої Праги в сільську місцевість, а після - до розвалам радянського пост простору. Дивовижний день.

Дивовижний день

З одного поїзда ми повинні були дуже швидко пересісти на інший. Встигли. А ось поїзд №1 затримувався. На 10 хвилин. Потім на 20. Ми вже почали злегка панікувати, тому що запізнення на поїзд №2 означало ночівлю в Хлумці над Цідліной. А турботливий сайт booking.com повідомив, що готелів, придатних для ночівлі десяти прекрасних екскурсантів, немає. У підсумку ми знайшли дуже пристойний готель. Хлопці раділи життю, вони були впевнені, що такий славний день просто зобов'язаний закінчитися добре.

Так і вийшло. Провідник повідомив, що поїзд №2 почекає нас і поїде тільки після нашого прибуття. Це було дуже здорово! Другий поїзд затримався на 20 хвилин, але все ж ми на нього встигли. Прага зустріла нас о 22:00 прохолодою, яскравими вогнями і сумною посмішкою осені, якій не дісталося наших пригод. Тому що ми відвезли їх з собою, палаючими очима, веселими посмішками і безліччю чудових фотографій.

Відповідь на питання: «Чому ми рухалися в протилежному напрямку?