Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Головень в проводку навесні

Щороку в перші дні травня я вибираюся на річку з небезпідставним очікуванням клювання пристойного   головня Щороку в перші дні травня я вибираюся на річку з небезпідставним очікуванням клювання пристойного головня . Пристойною я вважаю рибу вагою понад 600 грам. Природно, на річці у мене є улюблені, перевірені місця. Саме результативне місце - кілька острівців, розташованих посередині річки, поруч з якими знаходяться чудові протоки, невеликі заводи і мілини.

Ось саме туди я і приїхав один раз вранці в останній місяць весни. Між іншим, навесні риба проявляє активність протягом усього світлового дня і не треба поспішати на водойму до сходу сонця. Вода в річці хоч і була вищою уровеня , Який встановлюється влітку, але каламуті в ній значно зменшилася.

назбиравши ручейника , Я перебрався вбрід на найближчий острівець і почав ловити на поплавкову вудку в проводку, уподобавши протоку між острівцем і берегом. Біля потужного струменя, що межує з затишшям, клювала гідних розмірів плотва . При черговому занедбаності на струмінь, поплавок почав віддалятися від мене і при витяжці майже всієї вільної волосіні, різко пішов під воду. Роблю підсічку і відразу розумію, що на тому кінці довгоочікуваний головень. Клює головень так, що пропадають будь-які сумніви - взяла серйозна риба. У моєму випадку головень, відчувши опір, почав вести себе несподівано. Замість того щоб як завжди рвонути за течією вниз, він кинувся вгору з відхиленням в бік протилежного берега. Чи не послаблюючи волосінь, я пересунувся на кілька кроків вниз так, щоб головень, який продовжує боротьбу з плином і вудкою, виявився вищим мене. Скоро сили стали його залишати і він здався. Я підтягнув рибу до берега, перекрив ногами їй шлях до втечі і вільною рукою за голову підняв трофей. Красень з червоними плавниками важив більше кілограма. Звичайно, треба щоб під рукою завжди був підсак, але сильна віра в прикмети рибалок: вважається, що взявши на риболовлю підсак, рибалка втрачає можливість зловити щось путнє.

Та рибалка пам'ятна мені і іншими епізодами. Під час чергової проводки, поруч з поплавком виринув великий головень і тут же пішов під воду. Я, як заворожений, дивився в цю точку і не помітив, що мій поплавок пішов в сторону. З підсіканням, звичайно, я запізнився, а клював без сумніву головень. Потім під протилежним берегом я помітив що стоїть на струмені величезного головня, вагою не менше 4кг. Як йому вдалося дожити до таких розмірів?

Після полудня я вирішив перейти на інше місце. Повернувся на лівий берег і розташувався на піщаній мілині. Сумку поклав на берег, а сам зайшов у воду і почав ловити взабродку , Закидаючи приманку на ділянці кам'янистого перекату, глибина якого була десь 40см.

Одна за одною пішли три клювання головня, в результаті яких мій улов поповнився двома Півкілограмові екземплярами. Між цими поклевками, моїм ручейником також поцікавилася плотва, ялець і уклейка. Між іншим, в весняний період добре клює крупна уклейка, яка бере не тільки в верхніх шарах води, але і з дна.

Якось ми своєї постійної компанією вирішили зупинитися на описаному мною місці на пару днів, щоб порибалити. Справа була перед травневими святами. У той рік весна була надзвичайно теплою. Мінімальна температура першої ночівлі склала +13 градусів. Два дня риболовлі принесли нам декілька клювань голавля, що принесли результат і кілька прикрих сходів. Риба, спіймана в перший день, звичайно, пішла на вуха.

Після другого дня риболовлі ми до ночі сиділи біля багаття, обговорюючи різні теми, потім лягли в наметі і незабаром затихли. Ще було темно, коли я прокинувся від того що замерз. Вибрався з намету і застиг в здивуванні: всюди лежав іній. Чоботи, залишені перед наметом, біліли, як маленькі сніговики. Довелося спішно розводити багаття і залишок ночі грітися біля нього. Зійшло сонце, і іній пропав, але потепліло не сильно. Вранці риба активність не проявляла і лише до середини дня, коли тепло повернулося, почалися нечасті і непереконливі клювання. Але все-таки головня під кілограм вагою мені довелося витягти. Ми ще раз переконалися, що навіть у весняні місяці клювання стає слабким при різкій зміні погоди, а стабільний він, звичайно, в теплі дні.

Така рибалка навесні характерна, з більш-менш результативним виходом, для ближніх річок, не кажучи вже про віддалені водоймах. Зрозуміло, що улов складається в основному з плотви та яльців, але головень завжди стає прикрасою кожної риболовлі. Невелика кількість клювань пристойного головня, яке трапляється на весняній риболовлі, назавжди залишається в пам'яті, і потім часто спливає неповторними подробицями виведення.