Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Гонолулу (Гаваї, США) - Сідней (Австралія)

17 червня весь день ми вирішили присвятити відпочинку перед майбутнім тривалим перельотом до Австралії. Вражень від подорожі по острову вже більш ніж достатньо, потрібно привести в порядок справи, закінчити роботу над описом маршруту, розпланувати подорож по Австралії, придбати авіаквитки на всі майбутні перельоти і т.д.

Оскільки наша подорож проходить в режимі реального часу, ми не замовляли заздалегідь готелю і не набували квитки, всі організаційні питання вирішуються у міру виникнення, ми лише дотримуємося основного графіка маршруту, хоча і він може змінюватися в широких межах.

Закінчивши з більшою частиною поточних справ, Валерій і Олег пішли на узбережжі океану, а я залишився в номері займатися підготовкою описів маршруту за останні два дні. Матеріалів накопичилося вже багато, особливо фотографій, їх має бути систематизувати, відібрати найбільш вдалі, обробити для подальшої відправки в координаційний центр, в Росію. За роботою не помітив, як минуло кілька годин, коли мої супутники повернулися щасливі і задоволені, відпочилі на яскравому гавайському сонечку і накупатися в найчистіших водах Тихого океану. Ми зайшли в ліпше на шляху кафе, як з'ясувалося, що пропонує страви китайської національної кухні. Олегу з Валерієм обід дуже сподобався, кажуть смачно і ситно, я ж задовольнявся лише склянкою холодного чаю «улун», так як вегетаріанської їжі в закладі не виявилося взагалі, всі страви приготовані з додаванням м'яса. Не знаю, як доведеться виживати під час відвідин Китаю, де ми повинні провести тиждень у другій половині липня, але мені там явно доведеться непросто знайти собі прожиток.

На зворотному шляху зайшли в один з магазинів мережі "ABC Store", найбільш поширених в Гонолулу, я взяв фруктовий салат і йогурт, більше нічого не хотілося. Інший раз процес роботи над матеріалом захоплює настільки, що не хочеться відриватися ні на що, в тому числі і на їжу. У другій половині дня ситуація повторилася: залишившись на самоті, я завершив роботу над дорожніми нотатками і вивільнив деякий час для того, щоб швидше лягти спати, не в 2 годині ночі як це буває зазвичай. Завтра підйом о 5 ранку, а в 6 - виїзд з готелю в аеропорт. Після повернення з моря Валерій поділився своїм сьогоднішнім досягненням, він вперше в житті став на дошку для серфінгу. Виявляється, це не так-то просто зробити, потрібна хороша попередня підготовка і певний навик для управління цим пристроєм. Мабуть, він домовився з кимось із любителів серфінгу, яких на узбережжі греблю гати, і його трохи повчили управляти дошкою для серфінгу. Валерій розповів, що безліч разів намагався встати на дошку але всякий раз втрачав рівновагу, поки не зрозумів, що це значно простіше зробити на гребені хвилі, коли щільність води збільшується, її підйомна сила зростає, залишається лише втриматися на плаву і міцно стояти на ногах. Дошка за допомогою спеціальної мотузки прив'язується до ноги, тому, якщо вас з неї змило - ви в будь-якому разі не втратите її з поля зору і не опинитеся у відкритому океані без рятувального пристосування.

Увечері ми вирішили питання з придбання авіаквитків з Австралії в Сінгапур, куди полетимо з однією пересадкою в Куала-Лумпур, столиці Індонезії. Подальші дії будемо планувати пізніше, після прибуття до Сіднея. Також забронювали готель неподалік від міжнародного аеропорту Сіднея, щоб мати можливість переночувати десь у величезному місті. Як тільки підготовчі заходи були завершені, ми вирушили прогулятися вулицями вечірнього Гонолулу, на яких в цю пору стає особливо багатолюдно. Зрозуміло, нам хотілося трохи відзначити закінчення перебування в США, особливо на Гаваях, які на нашу одностайної думки є найпрекраснішим з коли-небудь бачених місць. Тут прекрасна природа, відмінний клімат, чудові люди, найкращі готелі з уважним персоналом, чудова їжа і т.д. Епітетів можна придумати безліч, але, як то кажуть, «краще один раз побачити, ніж сто разів почути».

Сидячи в шумному, але дуже затишному ресторанчику, куштуючи чудово приготовані страви, де все гармонійно, всього достатньо і немає нічого зайвого, ми подумки налаштовувалися на подолання величезного відстані до Австралійського континенту, де нас чекають нові пригоди. Звичайно, на дослідження цієї країни-континенту потрібно значно більше часу, не один тиждень, але друга, заключна частина нашої експедиції "Hat Master" буде проходити в дуже динамічному темпі, належить відвідати безліч країн, відстані між ними значні, долати їх доведеться тільки повітряним транспортом. А найскладнішим для проходження ділянкою шляху буде Росія від Владивостока до Кірова, де доріг місцями практично немає, одні напрямки.

Спати лягли досить рано, беручи до уваги необхідність ранньої побудки, речі наші зібрані, важлива і велика частина маршруту позаду, завтра ми з чистою совістю перемістимося в часі і просторі майже на добу вперед і будемо жити в зовсім іншому часовому поясі, в південній півкулі Землі .

18 червня почався задовго до сходу сонця, короткі ранкові збори завершені, ми виписуємо з готелю, а на виході нас вже зустрічає водій, оскільки ми ще вчора зарезервували таксі на 6 годину ранку. Їдемо в міжнародний аеропорт Гонолулу; над горами горять фарби сходу, мальовничі хмари пливуть по небу, освітлені першими променями сонця, що сходить. На платформі, неподалік від входу в аеропорт зупиняємося, Валерій закурює цигарку, і не встигає він її докурити, як ми чуємо відчайдушні свистки, потім - ще і ще.

- Дивно, - думаю, - хто це там все свистить і свистить у таку ранню годину?

Незабаром до нас підбігає жінка в формі служби безпеки аеропорту і просить загасити сигарету, посилаючись на те, що на цій території куріння заборонено. І дійсно, прямо перед нами, на стовпі красується напис, що попереджає про відповідальність за куріння в громадському місці. По крайней мере, ми отримали лише попередженням, навіть не штрафом. В-общем, тут із згубними звичками все строго: хочеш курити - йди в таке місце, де тебе ніхто не буде бачити, і нікому не створиш проблем тютюновим димом.

Потім ми проходимо реєстрацію в аеропорту, на цей раз вже без незрозумілих церемоніальних дій у вигляді помазання якоюсь рідиною і дивних питань. Незабаром опиняємося в нейтральній зоні. Сам аеропорт Гонолулу дуже затишний, з боку злітно-посадкової смуги навіть немає стекол, в великі віконні прорізи безперешкодно залітають екзотичні птахи, котрі збирають крихти зі столів розташованих тут кафе. Влаштовуємо собі ранній сніданок з соком і фруктовими салатами, спостерігаючи, як обслуговують рейси, що прибувають: величезні авіалайнери під'їжджають прямо до аеропорту, рев їх турбін наростає, а потім повільно затихає при глушіння двигунів, технічні служби приступають до робіт з обслуговування чергового борту, перевіряючи стан двигунів , шасі, інших систем складної і дорогої техніки. Одночасно йде розвантаження багажу, сміття і завантаження всього необхідного вже для наступного рейсу. Все робиться швидко, професійно і без всякої метушні.

Настає час посадки, і ось ми вже займаємо свої місця в просторому авіалайнері «Airbus 330-200» австралійської авіакомпанії «JET», який протягом найближчих 10 з половиною годин перенесе нас у часі і просторі з Гавайських островів в Сідней, найбільше місто Австралійського континенту. Переліт займає багато часу, протягом нього мені вдається поспати, гарненько подумати, написати 8 сторінок тексту. Під час польоту ми перетинаємо Тихий океан, північний тропік, екватор, південний тропік і міняємо не тільки часові пояси, а й опиняємося на добу попереду! Різниця в часі між Гонолулу і Сіднеєм становить 20 годин, і, вилетівши з Гавайських островів в 9.15 ранку 18 червня, ми через 10 годин 30 хвилин прибуваємо в Сідней вже 19 червня в 15.50. Перетинаючи «нульовий меридіан», ми фактично опиняємося в майбутньому, як би «проскакуючи» більше половини доби, що випадають з життя. Незвичайні метаморфози часу задають новий ритм організму, вже частково адаптувалися за час перебування в США, де ми послідовно перетнули 4 часових пояси потім - стрибок через 3 часових пояси при польоті на Гаваї. І ось зараз черговий, найбільший тимчасової дисонанс о 20 годині. Це - найтриваліший за тривалістю і дальністю переліт під час нашої кругосвітньої експедиції.

Стомлені необхідність довгого сидіння в кріслах (авіалайнер заповнений на 100%, немає жодного вільного місця, тому ніде прилягти і витягнутися в повний зріст), в салоні досить прохолодно, але відсутні пледи або ковдри. А кава або чай продають за гроші, по 2-3 долари за склянку. Чи не вірний, що з боку авіакомпанії є хоч якийсь комерційний сенс включати у вартість авіаквитків їжу і не включати елементарні гарячі напої, навряд чи вони тим самим зароблять багато на продажу чаю та кави. Але, як то кажуть, «в чужий монастир зі своїм статутом не ходять», головне - нас доставляють живими і здоровими в кінцевий пункт призначення - столицю Нового Південного Уельсу, місто Сідней! Подолавши відстань у 8 з половиною тисяч кілометрів, над просторами Тихого океану, Коралового і Тасманового морів, ми заходимо на посадку в міжнародному аеропорту Сіднея. Маневр посадки був виконаний настільки професійно і м'яко, що ми навіть не відчули момент торкання з злітно-посадковою смугою, пілот начебто просто включив задню тягу турбін, і ми повільно загальмували. Ніякого характерного удару, підстрибування на нерівностях смуги, бовтанки в сторони через вітер і інших атрибутів звичайної, стандартної посадки.

Швидко проходимо паспортний контроль, наші австралійські візи оформлені в електронному вигляді, в паспорта не вклеєна ніяких візових бланків. Після сканування першої сторінки паспорта нам просто ставлять штемпель про прибуття до Австралії і все, ніяких інших зволікань, відповідно до закону ми за даними візами можемо перебувати на території країни-континенту протягом трьох місяців. Швидко, без очікування отримавши багаж, ми виходимо з будівлі аеропорту, беремо таксі і їдемо в заздалегідь заброньований готель.

Дивним і незвичним поки лише є те, що о 4 годині вечора сонце вже сідає, швидко настають сутінки, а ще - лівосторонній рух на автодорогах, всі автомобілі - з правим кермом. Це - спадок від протекторату Британської корони (Австралія тривалий час була колонією Британської імперії).

При бронюванні ми вибирали готель поблизу, в 6,5 км від аеропорту, а насправді їхали не менше півгодини, і майже виявилися в центрі міста, буквально в кілометрі від «даунтауна» - висотній частині Сіднея. Але що вже тут поробиш, в наступний раз будемо перевіряти всі дані, зазначені в системах онлайн-бронювання, в тому числі перевіряти точність адреси і відстаней, так як за послуги таксі нам довелося заплатити 65 австралійських доларів, що майже порівнянно з вартістю номера в готелі .

На лобі готелю реєстратор намагається говорити з нами по-російськи: виявляється, його мати родом з Росії, з Північного Кавказу, а батько - австралієць. Сам він в нашій країні жодного разу не був, але в родині іноді говорять російською. Натхнені таким приємним початком нашої подорожі по дивовижному континенту, ми заселяється в номер і знаходимо поблизу італійську піцерію, де нас пригощають свіжої, за всіма правилами приготовленої піцою. Після мізерної літакової їжі це виглядає як благословення. По суті, «пірнувши» в тимчасову «чорну діру», ми не їли вже дві доби. До речі, в Австралії зараз розпал зими, вдень температура повітря в Сіднеї сягає 20 градусів тепла. А ночами стає значно прохолодніше, до +6. Після палких Гаваї, сидячи за столиком на вулиці біля піцерії, ми відчули, що потрапили насправді в справжню австралійську зиму.

На цьому найдовший день, що складається з поєднаних двох діб, підійшов до кінця, завтра має бути змістовне подорож по Сіднею. Як то кажуть, «ранок вечора мудріший».

Дивно, - думаю, - хто це там все свистить і свистить у таку ранню годину?