Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Мачу-Пікчу - древнє місто інків

Початок нашої дороги на Мачу-Пікчу я пам'ятаю смутно. Ми прилетіли в Куско (3600 метрів над рівнем моря), після довгих торгів взяли таксі, і Діма потягнув мене дивитися всі навколишні визначні пам'ятки Перу. Якщо спочатку я ще тримався Бодряков, то в районі стародавньої фортеці інків Писак, на висоті близько 4000 сталося те, що й повинно було статися з неакліматізірованним організмом - я зловив гірську хворобу.

Заночувати ми збиралися на півдорозі до Мачу-Пікчу - в Ольянтантамбо, на висоті 2600-2700 метрів. Дякую Дімі за те, що він завбачливо забронював готель там, а не в Куско. Пам'ятаю, як я ледве-ледве доволочився від таксі до ліжка і моментально вирубався.

Вранці наступного дня ми вирушили в Мачу-Пікчу на поїзді. До речі, цікавий факт: не знаю, як йдуть справи в Перу взагалі, але на залізниці Куско-Ольянта-Мачу-Пікчу ходять різні потяги для місцевих жителів і туристів. Тобто якщо ви іноземець, то вам не продадуть квиток на поїзд для місцевих. При плануванні маршруту це варто враховувати.

Поїзд приходить в невелике містечко, розташоване в глибині ущелини. Від міста до стародавніх руїн можна або довго і складно підніматися пішки, або доїхати на туристичному автобусі. Таксі тут немає; взагалі кількість транспорту і туристів в цій місцевості сильно обмежена. Ще одна «засідка» чекає тих, хто не подбав заздалегідь замовити собі квитки в музей через інтернет. Нагорі немає кас! Кількість відвідувачів обмежена 2000 на добу. А в деякі області древнього міста інків діють ще більш жорсткі обмеження за кількістю туристів.

Діма, знаючи заздалегідь про транспортні складності в районі Мачу-Пікчу, повздихав і поскрежетав зубами, замовив номер в єдиному готелі, розташованому поруч зі входом до музею - «санктуарій Лодж». Як відомо, монополізм не сприяє встановленню нормальних цін. Дуже невеликий двомісний номер з виходом на невелику галявину обійшовся в 1200 доларів за першу добу. При цьому готель знаходиться трохи нижче стародавнього міста, тому ні про який вид з номера говорити не доводиться. Безумність ціни трохи прикрашав те, що в неї входило все: харчування (треба врахувати, що скромно поїсти в місцевому ресторані коштує не менше 100 $ на двох), міні-бар і навіть джакузі на одній з терас прямо в джунглях. Але нас в першу чергу привернуло місце розташування: до входу в музей - всього 50 метрів. Як виявилося згодом - з готелем ми не прогадали.

Отже, ми прибули, я швидко зібрав апарат і спробував злетіти прямо перед номером. Незважаючи на висоту близько 2500 метрів над рівнем моря, техніка працювала справно. Тільки GPS, як і в Наска, відмовлявся ловити навіть мінімальна кількість супутників. Добре, що польоти без автоматики, повністю в ручному режимі, для нас - уже звична справа.

Спорядившись для першого зльоту, ми рушили до входу в музей. Вид вертольота кинув дівчину на контролі в велике замішання. Вона не відразу зрозуміла наші пояснення, що це за техніка, і для чого вона призначена. Подальший розвиток подій пішов зовсім не так, як ми планували. Нам заборонили проносити техніку на територію музею. Ми дійшли до головного менеджера. Цей дуже важлива людина, яка жодного слова не розумів англійською, був непохитний: «Ви можете знімати професійним обладнанням, тільки отримавши дозвіл у міністерстві культури Куско (туди назад - цілий день, і, як ми знали по Наска, потрібного начальника може просто не бути на місці). Немає дозволу - залишаєте обладнання в камері схову при вході. »

Наші спроби через молодих місцевих працівників, які взяли на себе роль перекладачів, пояснити менеджеру, що у нас немає часу їхати в Куско, і що ми готові заплатити за дозвіл на місці, не змінили ситуацію ніяк. В хід пішло все - ми показали наші роботи, ми показали зйомки єгипетських пірамід та інших визначних пам'яток світу; ми благали, трясли грошима. Нічого! Особа чиновника трохи пом'якшало, але він, схоже не хотів брати на себе відповідальність і хоч чимось нам допомогти. Головна проблема, як я зрозумів з розмов з молодими співробітниками - поруч з музеєм немає кас і офісу. Тобто немає можливості продати нам квитки на професійну зйомку, як це було, наприклад, в Єгипті. І ми вже не перші, хто зіткнувся з цією проблемою на Мачу-Пікчу.

Один з хлопців, працівників музею, який дійсно дуже хотів нам допомогти, запропонував написати лист начальству в Куско і спробувати отримати дозвіл віддалено. Природно, ми вхопилися за цю можливість і відправили e-mail в Куско, але згодом виявилося, що нікого в міністерстві не хвилюють проблеми фотографів, що проїхали півсвіту з вертольотом в валізі. Ні в цей, ні в наступні дні відповідь на наш лист так і не прийшов.

Отже, в перший вечір ми відступили ні з чим. Залишили вертоліт в готелі і побігли нагору знімати наземні панорами зі штатива. Охорона в музеї пильнує. Будь-яка велика сумка повинна бути залишена в камері схову на вході. Навіть наша панорамний головка викликала якісь криві погляди у охоронців. Дімі довелося довго доводити, що це - аматорське обладнання, після чого від нас відстали, але ненадовго. У 5 вечора місто закривають. Залишитися на захід неможливо ніяк. Охоронці непідкупні, все бояться втратити роботу, і тому грошима питання не вирішується.

У сильно засмученим стані ми рушили до виходу. Хотіли ще раз спробувати потрясти менеджера, але він, користуючись привілеєм великого боса, виїхав додому раніше. Біля входу зібралася невелика група гідів. Молодий хлопець запитав нас, чи потрібна якась допомога.

- Так, відповіли ми, потрібна. Підемо, відійдемо убік.

Після досить тривалих переговорів хлопець запропонував нам протягнути вертоліт через охорону в своєму рюкзаку. Гідів на вході пильно не перевіряють, тому деякі шанси у нас були.

Отже, наступного ранку ми почали з рейду по тилах противника. :) Вночі я розібрав вертоліт на частини, і вранці ми втрьох розіпхали їх по рюкзаках і кишенях. Я йшов першим, тягнув в рюкзаку пульт управління і близько 7-8 кг силових акумуляторів. Користуючись товкучкою на вході, я прослизнув на територію Мачу-Пікчу непоміченим вчорашньої контролершу. Через 10 хвилин на контрольній точці зустрічі з'явився наш гід. Розібраний вертоліт не вліз в його рюкзак, але ми прикрили мотори і раму звичайним пакетом, вид якої не викликав у охорони ніяких підозр. Ще через кілька хвилин до нашої групи приєднався Діма.

У якості першої точки старту гід порадив вибрати майданчик на далекій горі Уайн-Пікчу (Huayna Picchu / Wayna Picchu), з якої відкривався панорамний вид. Це - місце, де практично немає охорони - тільки туристи, що роблять нескінченні фото Мачу-Пікчу. Для того, щоб потрапити на гору, необхідно заздалегідь купити через інтернет квиток і пройти ще один контрольно-пропускний пункт. Вхід відкривається в 7 ранку. Після цього на гору запускають 200 перших відвідувачів. Наступна партія - ще 200 людина - може піднятися тільки після 10:00.

Ми зайняли чергу. Поки чекали відкриття пропускного пункту, Діма пішов познімати Мачу-Пікчу з землі, а я став записувати невелика репортажний відео. Після пари слів на камеру чоловік, що стояв прямо позаду мене, представився - Костянтин, Росія. Розговорилися.

Світ дуже тісний. Костя знав про сайт AirPano.ru і навіть пару місяців назад подорожував з одним із засновників проекту - Олегом Гапонюк - в Гренландії. Природно, наверх ми пішли вже вчотирьох. Попереду легко стрибав по камінню наш гід, за ним йшов Костянтин, а далі пихкали ми з Дімою.

Підйом на Уайн-Пікчу вимагає хорошої спортивної підготовки. Всю дорогу доводиться дертися по крутих кам'яних сходах, іноді використовуючи троси або мотузки, натягнуті уздовж стежки. Я зробив помилку: перед виходом надів гумові тапочки - «крокси», абсолютно непридатну для такого маршруту взуття. Неабияк намучився, поки піднявся наверх.
Вибрали майданчик для зльоту. Шукали максимально близьку до Мачу-Пікчу, але все одно, по-моєму, для наших цілей гора ніяк не підходила - занадто далеко від міста. Проте, вирішили злетіти. Гід розсудливо нас покинув, він не хотів втрачати ліцензію в разі розборок з охороною музею. Грошей за допомогу з нас він так і не взяв. Спасибі цьому добрій людині. Адже завдяки йому мешканці планети Земля тепер зможуть помилуватися видом на Мачу-Пікчу з висоти пташиного польоту :)

Я швидко зібрав апарат, глибоко зітхнув і стартував над прірвою. Літати було досить складно через сильні повітряних потоків поруч з оглядовим майданчиком, але кілька сфер відзняти вдалося. Після посадки через спини пролунали оплески. Досить багато туристів, виявляється, спостерігали за нами з різних майданчиків. Мабуть, їм сподобалося наше маленьке шоу.

На жаль, після другого зльоту десь в районі вершини гори пролунав пронизливий свист, і через пару хвилин поруч з нами виявився змилений від бігу працівник музею. Першу хвилину він, важко дихаючи, не міг сказати нічого крім «Пасапорте!». Схопивши наші паспорти, охоронець запропонував йти вниз до адміністрації. Треба сказати, що охорона в Мачу-Пікчу поставлена ​​дуже добре. Всі співробітники - досить спортивного вигляду, спостережні, з раціями і, як я вже говорив, абсолютно не беруть хабарів.

Довелося пакуватися і спускатися з гори. Як тільки я розібрав і загорнув вертоліт в пакет - охоронець його у мене відібрав. Разом з нами за компанію в адміністрацію забрали і Костю. Я запропонував йому «загубитися» по дорозі вниз, але він сказав, що проблем не боїться і буде виплутуватися разом з нами. Костянтин непогано говорив іспанською, це могло стати в нагоді в переговорах з адміністрацією.

У міру спуску наша охорона поступово збільшувалася. Через Мачу-Пікчу нас вели вже під досить значним конвоєм: троє охоронців спереду і троє ззаду. Довели до шефа поліції парку. За допомогою одного з працівників музею на ім'я Марко ми в черговий раз розповіли нашу історію, про наш некомерційний проект, про відсутність часу на отримання дозволу, про готовність заплатити на місці за зйомку. Приблизно години півтори під диктовку Марко шеф писав протокол. З особливою пристрастю нас запитували про те, як ми пронесли апарат на територію музею. Нібито, працівники бачили з нами одного з гідів, і нас дуже просили назвати його ім'я. Ми сказали, що не знаємо ні про якого гіда, апарат несли самі в рюкзаку, ніхто на нього не звернув уваги. Працівники музею і шеф поліції зробили вигляд, що нам повірили.

Потім запросили місцевого «інженера», який оглянув наші камери на предмет заборонених фото пам'яток Перу. Буквально на ходу була придумана легенда для місцевих - встигли зробити лише тестові, пристрілювальні вильоти, тому Мачу-Пікчу зняти не вийшло. І точно, інженер не виявив на наших камерах ніяких «кримінальних» знімків. Природно, весь відзнятий матеріал в цей момент був захований у Діми в одному місці, в якому - не скажу :)

Наближався час нашого виїзду з готелю. Діма попросив поліцейських відпустити нас для вирішення цієї проблеми, і вони, на мій подив, без зайвих зволікань погодилися. Попросили зайти пізніше - підписати протокол і забрати обладнання.

Втомлені, але задоволені нашою маленькою перемогою, ми пішли збирати речі в готель. По дорозі, розмірковуючи про те, що треба було б побільше днів виділити на зйомку Мачу-Пікчу, Діма раптом згадав, що у нас є ще один запасний день до відльоту з Куско. Спочатку залишатися в цьому маленькому і дуже дорогому туристичному раї ми не планували, але після деяких роздумів вирішили знову спробувати повторити штурм міста.

До речі, якщо ви зважитеся прожити ще один день в «санктуарій Лодж» - можете отримати знижку в готелі. Зазвичай туристи зупиняються тут тільки на одну ніч. Нам пощастило, були вільні номери, і менеджери дали знижку в 30% на другу добу перебування.

Після обіду ми вирішили сходити і просто познімати місто зсередини. Зайшли в поліцію, поставили підписи під протоколом. Потім нас попросили скріпити підписи відбитками вказівних пальців. Забавно. Я забрав вертоліт і відніс його в готель.

Я забрав вертоліт і відніс його в готель

Новина про російських порушників повітряного простору рознеслася по Мачу-Пікчу моментально. З цієї хвилини нас знав в обличчя весь персонал музею. Все нам посміхалися, віталися, але контроль за вмістом сумок був дуже жорстким. Ми теж посміхалися у відповідь, робили наземні фото Мачу-Пікчу і шукали будь-яку можливість злетіти знову. До вечора такий спосіб був знайдений.

На жаль, Костянтин, наш колега з Росії не міг залишитися ще на одну ніч в Мачу-Пікчу, його шлях лежав до Боготи (Колумбія). Через кілька днів від нього прийшла смс-ка: в Колумбії прямо на вулиці його пограбували, в результаті чого він позбувся камери, рюкзака і всього відзнятого в Перу матеріалу.

Ми ж вирішили спробувати вранці наступного дня підняти вертоліт прямо з території готелю. Формально вона була поза юрисдикцією музею і, теоретично, ми могли, злетівши дуже високо, побачити все місто.

Всю ніч лив проливний дощ. Вранці прямо навпроти нашого вікна висіла хмара. Шанси на успішний зліт були близькі до нуля. Сказати, що ми засмутилися - це нічого не сказати. Нічого не вдієш - знову пішли в музей.

Поки Діма знімав панорами з землі, я зробив невеличкий таймлапс - одна година з життя древнього міста інків. На ролику видно, як дуже швидко змінюється погода. Хмари утворюються практично з нічого і так само швидко тануть. Вітер змінює свій напрямок. Сонце то вигляне, то знову сховається за хмари.

Ми дочекалися погоди і повернулися в готель. Точної впевненості, звичайно, не було, так як з готелю міста не видно, але ми вирішили спробувати злетіти в черговий короткий сонячний просвіт.

Отже, я вийшов на галявину прямо перед номером і підняв апарат у повітря. Не дуже високо, не більше 100 метрів. Це відразу привернуло увагу охорони. Нам засвистіли в свистки. Не звертаючи уваги на охорону, я, помінявши батарею, злетів на межу своїх можливостей - вертоліт був ледве-ледве видно в небі. Свист охорони посилився, але зробити нам вони нічого не могли, так як знаходилися на території музею, на терасі, метрах в 50-ти вище нас. Після другого зльоту сонце пішло. Ми вирішили не ризикувати і прибрали все обладнання в номер. Дивно, але ніхто так і не прийшов нас заарештовувати. Пізніше я намагався домовитися з контролерами на вході про дозвіл злетіти прямо від пункту контролю, з автобусної зупинки. Але мені сказали, що якщо я знову спробую це зробити - покличуть поліцію. Тоді всі полишили вертоліт в готелі, ми вирішили піднятися на вершину другої з двох гір, у яких розташоване місто стародавніх інків. Перша гора називається Уайн-Пікчу, а друга - Мачу-Пікчу, і вона набагато рідше відвідується туристами.

Щоб піднятися на її вершину, необхідно подолати перепад висоти приблизно 500 метрів. Стежка вдає із себе кам'яну доріжку, що складається із ступенів. Сходинки пораховані - їх 1700! Зазвичай підйом займає 1,5 години, але з нашими рюкзаками ми повзли вгору близько двох годин. По дорозі потрапили в грозу. Намокли майже наскрізь.

Вид на місто з вершини - приголомшливий! Однозначно варто витратити сили і час для підйому. На жаль, нам не дуже пощастило з сонцем - його на Мачу-Пікчу практично не було. А після спуску до готелю погода зовсім зіпсувалася: зарядив противний дощ, який не припинявся до темряви.

Літати в таку погоду в горах - самогубна затія, і ми, швидко розібравши обладнання, просто сходили попрощатися з найвідомішим пам'ятником Перу, Мачу-Пікчу. Попереду було нову подорож і нові зйомки: Куско-Ліма-Сантьяго-Острова Пасхи, але це вже інша історія ...