Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Подорож на байдарках мами з дітьми

30 серпня 2017 р 21:33 Макарьево - Росія Червень 2017

Спочатку, мене надихнула ідея відпочинку на воді. Я багато чула про байдарках від учнів і батьків Недільної школи, вони навперебій розповідали про свої пригоди під час торішнього сплаву по річці Лух. Тому, коли нашій сім'ї запропонували сплавитися, ми без зайвих питань погодилися. Спочатку, мене надихнула ідея відпочинку на воді

З наближенням часу сплаву ми все більше переймалися туристичним духом і відчували непідробний інтерес до майбутнього подорожі. Збиралися ми досить довго, хоча і брали мало, в цьому і полягала проблема наших зборів - взяти можна було тільки по одному пакету на людину, що для мене здавалося абсолютно нереальним. Але у нас все вийшло, і все ж нам довелося взяти рюкзаки для невеликого запасу провізії в дорогу.

Наша подорож почалася рано вранці 29 червня 2017 роки від площі Леніна міста Навашино Нижегородської області. Близько шостої години ранку два автобуса з туристами вирушили в не близький шлях. Напередодні нашої подорожі Зінаїді Борисівні довелося оббити не один поріг різних служб, які чинили перешкоди для нашої поїздки. Складність полягала в тому, що діти повинні були їхати в спеціально зрадів ременями безпеки автобусі, майже шестигодинний шлях вони повинні були подолати без батьків, тільки в компанії педагога і медика. Але, Слава Богу, все пройшло гладко, без пригод.

Близько полудня ми прибули до місця призначення. Колеса наших автобусів нарешті зупинилися на території Свято-Троїцького Макарьевского Жовтоводського жіночого монастиря в Лиськівська районі Нижегородської області. Проходячи по насипу, що обгороджує монастир від наступаючої води надзвичайно красивою, могутньої ріки Волги. Як же красиво навколо: гладь річки, укіс насипу, що йде в безодню вод, піщаний пляж і небувало близько розташовані до води будинки. А по інший бік білокам'яні стіни монастиря з підносяться над ними куполами соборів. Входячи в аркові ворота, потрапляєш в інший світ, світ краси, спокою й умиротворення. Тут тече розмірене життя. Нечисленні відвідувачі тут постійні, а ось численні групи, як наша, рідкісні. Нас нагородили святою водою з молебню, її нам вистачить на найближчі чотири дні, які належить провести нам разом.

Нас провели по території монастиря, відкрили для нас все собори, розповіли про історію будівництва і відновлення, а також про Макаріївського ярмарку, що проходила в його межах в плоть до 19 століття. Найбільше нас вразила краса і мощі Троїцького собору: шестнадцатіметровой вівтар, прикрашений золотом, чотири колони в діаметрі близько п'ятнадцяти метрів і стіни, розписані фресками вражають навіть витончене уяву. За словами настоятельки монастиря для цього храму хор не потрібен, в ньому може співати всього один співочий, тому що в ньому неймовірна акустика. Співочий може потрапити на хори, що знаходяться під склепіннями купола, через спеціальні отвори в товщі стін собору, де є лази і ходи. Після відвідин нас усіх ще довго не покидало спокій в душі.

Розпрощавшись з черницями монастиря, ми повернулися на берег Волги, де нас вже чекали інструктора походу з гарячим пайком. Ми зовсім забули про голод і про те, що з самого раннього ранку ми нічого не їли. Тому пироги і гарячий чай виявилися вельми доречними. Апостольський піст - пост нестрогий, протягом його можна їсти рибу, пироги з рибою і повидлом для зголоднілих подорожніх були «в самий раз».

Навантаження в автобуси пройшла швидко і ми з Макарьево вирушили назад у село Валки, де нас чекали вантажні машини, на мою думку, військового типу, призначені для перевезення людей, в народі звані «шишиги». Для дітей був призначений критий фургон, а дорослим довелося насолоджуватися красою і свіжим повітрям - у відкритому. Їхати нам належало близько години, дорога була розбита лісовозами і часто траплялися колод мости через струмки і великі вибоїни. Більше переживали за дітей, але як виявилося даремно, адже ми не знали, що чекає нас попереду. Приблизно на півдорозі накатана колія закінчилася і почалася непролазна гущавина, пісні стихли і тепер всі чекали команди прикриватися від гілок, а іноді доводилося, мало не лягати на речі, що лежать перед нами. Гілками бив як в лазні, але всіх це тільки веселило.

Все коли-небудь приходить кінець. Захопленими криками зустрічали ми табір, розбитий на березі річки. По краю берега розташувалися деревця, затуляючи собою, крутий слон до річки, а в центрі зелена галявина, на якій вже розкинулися різнокольоровими купками туристичні килимки, герметичні мішки зі спальниками і наметами, а також подекуди вже було видно зібрані байдарки. Після вивантаження речей чоловіка зайнялися зборами байдарок під керівництвом Андрія Валерійовича, інструктора, а жінки з Наталією Миколаївною - приготуванням їжі, діти - іграми та будівництвом будиночків з туристичних килимків.

Час пролетів швидко. Нашими інструкторами було прийнято рішення Сьогодні не сплавлятися, хоча було заплановано пройти на веслах невелику частину шляху. Ми стали встановлювати намети і влаштовуватися на нічліг.

Пізніше нас чекав смачний вечерю, приготований під чуйним керівництвом Наталії Миколаївни, інструктора нашої групи. Гарячий чай і пісні під гітару зігріли наші душі, і довгий, важкий день залишився позаду.

Другий день нашого православного походу почався з ранкової молитви і смачною рисової каші з цукатами. Такий смачної каші ми не їли ніколи. Сонечко обіцяло гарну погоду, а річка - відмінну прогулянку.

Після сніданку почалися приготування до відплиття: збір спальників, наметів, укладання речей в гермомешкі. Ну, а далі почалася планомірна навантаження в байдарки і безпосередньо сплав. Нас з дітьми повантажили в байдарку з відносно невеликою кількістю загального вантажу, адже одна байдарка може витримати близько шестисот кілограмів. Інструктор дав нам останні рекомендації і ми, з Божою поміччю, вирушили до найближчого пляжу чекати інших байдарочників.

До цього моменту я побоювалася води, не в тому сенсі, що я не вмію плавати - я не поганий плавець, але все-таки я відчувала неспокій, швидше за за моїх дітей, що сидять в одному човні зі мною. Але це було марно: на них були рятувальні жилети, на головах панами і з перших же моїх гребків веслом вони відчули любов до байдарок і прихильність до річки. З перших же гребків я відчула силу моїх рук, податливість волі течії і безповоротність долі назавжди зв'язали нас з байдарками.

Красиві місця здавалися знайомими, інші ж зовсім чужими. Деякі нагадували бурхливу річку Тёшу, в деяких місцях повноводну Оку і, не дивлячись на це, в Керженце була своя родзинка, ми полюбили її всією душею. Керженець - в цьому слові чується благородство і міць, також як і бачиться в водах цієї річки. Пропливаючи по річці, стало зрозуміло відмінність цих річок. Річки, що протікають або межують з територією нашого району, я ніколи не бачила сидячи в байдарці на середині річки, ніколи я не опускала весло в їх води, ніколи не проходила круті повороти, коли зносило байдарку течією річки. Це забути неможливо!

Наступні три з половиною години ми провели в фізичних вправах на плечовий пояс, а саме веслування «в усі лопатки». Не дивлячись на те, що було тільки одне весло, а в байдарці було ще двоє дітей, шлях по річці дався нам досить легко. Наша байдарка пливла поруч з родиною Капустін, які по доброті душевній, погодилися супроводжувати нас, поки ми не освоїли на воді. На місце ми прибули в першій п'ятірці - це не поганий результат для першого запливу, до того ж в низці з п'ятнадцяти човнів не було байдарок з одним гребцом, як в нашій. Місцем наступної стоянки був пляж, утворений згином річки (нам такі попадалися досить часто). Вище по схилу був майданчик для волейболу та футболу, перетинаючи її по діагоналі, ми потрапляємо в місце нашої базування.

Ми звели намет на невеличкій галявині, неподалік від багаття, як виявилося, ми зробили це дуже розумно. Але поки діти почали свої забави на гойдалках і гамаку, повішених серед дерев. У нас був навіть час на прання одягу, перемазаний дітьми то тут, то там. Речі, розвішані на сонечку і обдуваються вітром з річки, висохли майже миттєво. Крім того в очікуванні обіду ми встигли сходити на пляж викупатися, підбадьоритися і приготуватися до трапези. Ми прийшли до висновку, що будь-яка їжа, приготована на багатті, не може бути не смачною.

Підкріпившись і відчувши приплив сил, діти облаштувалися в гамаку і зайняли себе іграми, багато хто пішов «по другому колу» купатися, а ми, сівши біля багаття, не відмовилися допомогти в приготуванні вечері. А в цей час інструктор сплаву Ілля зайнявся приготування похідної лазні. Навряд чи, таке можна зустріти в звичайному житті. Ми таке бачили вперше. Ця конструкція являє собою намет з вихідним отвором для труби печі. Піч, що стоїть в кутку намету топитися дровами і має парогенератор, в який постійно необхідно підливати води. У лазні було волого і жарко. Діти, у яких інтерес до парильні завжди абсолютно відсутній, встигли її тричі відвідати. Найяскравіші враження, на їхню думку, у них залишилися від парки ялівцевими віниками. Після лазні не гріх було зануритися в прохолодну воду річки, що ми з задоволенням і зробили, хоча ввечері вже стало холоднішати.

Пізно ввечері ми пригощали ситним вечерею, після чого ми мали пройти посвяту. Клятву повторювали хором, у слід за цим кожен посвячуваний отримав удар веслом по «м'якому місцю».

А ще пізніше шашлик із сома, приготованим на вугіллі нашим інструктором Андрієм Валерійовичем, довершив вечір знайомств біля багаття. Вогонь має до бесіди. Більшість байдарочників покинуло суспільство біля багаття, вважаючи за краще сон неспання. При ближчому знайомстві, виявилося, що в це непростій подорожі зібралася «різношерста» компанія: медики, педагоги, керівники, робітники заводів, підприємці і т. Д. Було великою несподіванкою, що таких різних людей за віком, характером, мислення і роду занять, може об'єднати загальне єдине справа - православний сплав на байдарках.

Компанія біля багаття засиділася під зоряним небом і розійшлася вже за північ. Не встигли ми проспати і пари годин, зручно вмостившись у теплих спальниках, як полив неймовірної сили дощ, барабанів по тену намети і викликає найсильніший шум всередині нашого тимчасового житла.

Як же добре спиться під дощ вдома, в наметі ж все по-іншому. Але на наше щастя, до ранку злива вірш і перетворився в дрібний «тремтіння», тому нам вдалося виспатися і не дуже хотілося вибиратися з теплого простраства нашого маленького світу.

Діти снідали в наметі, а потім залишилися там грати. До полудня дощ стих, і діти вибралися на «біле світло» на майстер-клас з виготовлення кізоньки з соломи.

Далі день прийняв інший оборот - приготування обіду, довге очікування закінчення дощу, збір своїх речей в гермомешкі і це все під теном, натягнутим над багаттям. Побачивши невеликий просвіт в небесній гладі, ми зібрали намети і вирушили в дорогу. Пропливши приблизно близько півгодини, ми були змушені причалити і екстрено евакуюватися в ліс. Перевернувши байдарки, з усіма своїми пожитками, ми натягнули тен і молилися, щоб насувається буря, неймовірної краси темні хмари, пройшли стороною від нас. Цілу годину стихія вирувала, дошкульні хвилі дощу прокочувалися по поверхні річки. Побачивши просвіт в небесному куполі, ми, під дрібні краплі води, що падають з неба, приготувалися неможливе подальше її перевезення в повністю екіпіровані дощовиками. Нам треба було взяти в цей день 17 кілометрів. Щастя тривало не довго, через сорок хвилин, на нас ринула злива, який переслідував нас ще протягом двох з половиною годин. Ми втомилися, змерзли, промокли і все-таки добралися до місця. В байдарці була вода і речі, не упаковані в мішки і ті, які були на нас - були сирими наскрізь. У мене не залишилося теплих сухих речей. Грілися біля багаття, я тільки й думала про те, як забратися в теплий спальник. Але світ не без добрих людей, теплі речі позичили, і я благополучно встановила намет, розібрала речі. Дітям пощастило більше, сухі речі у них були, тому вони благополучно відправилися на розвідку території. Здавалося, день не закінчиться ...

На той час наспів вечерю - весняний салат, макарони з підливою з кальмарів. Ну, просто царську вечерю! Посидівши трохи біля багаття, ми пішли спати. Завтра стояв довгий, важкий день - зворотна дорога додому.

О третій годині ранку мене розбудив син. Вночі йому стало жарко, і він розстебнув спальник, після чого притулився їм до вологої стіни намети. Коли під ранок стало холоднішати, він захотів сховатися, але спальник всередині вже був сирий. Довелося віддати синові свій спальний комплект і йти до багаття сушити його.

Вже було ясно, вологість була велика. Вечірнє вогнище вже догорів, дрова були сирими, і мені насилу представлялося можливим добути вогонь для багаття. Спасибі Івану Васильовичу, який рано встає. Він майстерно допоміг впоратися з проблемою і як за помахом чарівної палички вогонь запалав. Я благополучно зайнялася сушінням спальних речей.

Ближче до семи народ став підніматися з сонного полону. До восьмої години замрячив дощ, і нам довелося натягнути тен, щоб сніданок встиг приготуватися до часу. У планах інструкторів було подолати ще три кілометри по воді. Доля розпорядилася інакше: небо затягнуло сірою пеленою, дощ, не перестаючи, лив, настрій сумне - пора розлучатися, попереду довгий шлях додому. Довелося чоловікам під навісами розбирати байдарки. Збори були клопітно, мокрими і нагальними. Сухим не залишився ніхто, але гріло душу слово «ДОМ».

На прощання були зроблені загальні фотографії. Нас в поспіху повантажили в «шишиги» і повезли через ліс, було не так весело, як в той день, коли нас везли ще простими туристами до місця першої стоянки. Тепер ми - байдарочники, це у нас в серцях. Після цієї подорожі залишилася маса вражень, спогадів веселих моментів. Розповідаючи знайомим про наш сплаві, ніколи не можу передати свої враження без посмішки. Не дивлячись на труднощі - згадується тільки хороше.

Діти вже збирають сумки на наступний рік і складають списки приладдя потрібних для сплаву. Вони вже все знають, вони пройшли і прожили ці дні самі. Вони великі молодці! Ні що не може перешкодити нам поїхати сплавлятися в наступному році.