Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Риболовля в Гірському Алтаї на Біє

Трохи більше року про риболовлю я дивився по кабельному телебаченню, не беручи в ній практично ніякої участі. Настав вересень 2009 року. Ще тиждень і мені виходити на роботу. Всім відомо, як у відпустку, так рвешся, як з відпустки, так і не поспішаєш. Мої думки про майбутній швидкий вихід на роботу перервав дзвінок з Новокузнецька. Дзвонив мій старий знайомий Володя, і як би повертаючи борг, запрошував мене на риболовлю в Гірський Алтай. Просити мене довго не довелося, я погодився з радістю. Домовилися про дату і місце зустрічі.
У призначений четвер я прибув на Кузедеевскую розвилку приблизно о 9:00 і став чекати Володю. Хвилинами п'ятнадцятьма пізніше прибув і Володя. В автомобілі у нього знаходилося двоє пасажирів. Хлопці вийшли. Ми познайомилися. Це був Андрій і Гоша, теж, як і Володя, з Новокузнецька. Перекинувшись буквально парою фраз, ми продовжили свою подорож. У Кузедеєво заправилися, що називається під зав'язку, і далі поїхали в бік Таштагола. При наближенні до Мундибаш, напевно, кожен водій бажає бути пасажиром і спокійно спостерігати оточували автомобіль пейзажі. Вже до того все було красиво. У цих місцях, думаю, правильно було б влаштовувати піші та кінні маршрути для художників, фотохудожників, так і для інших цінителів природної краси. Перед поглядом відкривався вид гір. Дороги перетинали численні гірські річечки. Все нібито говорило: "Зупинися, намалюй, сфотографуйте". Водієві ж було не до всієї цієї краси, періодично виникали серпантини гірських доріг не дозволяли йому розслаблятися і на хвилину.
Проїхавши Мундибаш, зупинилися біля придорожнього кафе, перекусили, влаштували невелику фотосесію, дали перепочинок затерплі ногах і знову в дорогу. До Таштагола доїхали без зупинок, і без будь-яких пригод. Після Таштагола водійська "расслабуха" від їзди по асфальтованих дорогах закінчувалася. Від Таштагола до Турочак стояла семідесятікілометровая відсипана щебенем дорога серед Алтайських гір. Задоволення від їзди по такій дорозі мало, та й автомобілю від такої дороги нічого хорошого чекати не доводиться. Доїхавши до Турочак, трохи перепочили від бездоріжжя, повернули на Бійськ. У Турочак зробили вимушену зупинку. На Володиної Тойоті відвалилася захист, і її довелося зняти, так як порушеними виявилися місця кріплення її до автомобілю. Провівши маленький регламент, поїхали далі і дуже скоро побачили те, що нам треба було взяти. За Турочак дорога була вимощена великим валуном, очевидно здобутим з протікали поблизу гірських річок, і нагадувала радше полігон для випробування ходових частин автомобілів. Екстрім був забезпечений за повною програмою. Дорога між Таштагола і Турочак здалася нам гладким асфальтом.
На базу "Вогник", що знаходилася поблизу села Озеро Куреево, ми приїхали не без втрат. Від тряски на Володиному автомобілі відвернувся один з болтів кріплення в правій передній підвісці, до чого б це могло привести, відомо тільки самому Господу Богу. Болт на наступний день привіз з Турочак власник бази, і несправність була усунена. На цьому неприємності не закінчилися. Від персоналу бази, провідників на рибалці, ми дізналися, що були дощі, вода в Біє піднялася, стала каламутною від грязьових гірських потоків, так, що рибалка найближчим часом не передбачалася. Треба було чекати спаду води.
Бия - друга по водності після Катуні річка Гірського Алтаю - бере початок з Телецкого озера. Її довжина становить близько 300 км. В районі міста Бійська, зливаючись з Катуні, Бия дає початок Обі. Як і будь-яка гірська річка, Бия мала кам'янисті береги і швидка течія. Біля нашої бази, а я так думаю і на всьому своєму протязі, річка була дуже мальовнича і красива. Подивившись на річку, я був вражений, наскільки вона відрізнялася від тієї, яку я бачив, коли приїжджав в Турочак на фестиваль авторської пісні "Зелений Рай" в серпні 2008 року. Тоді це була річка з кришталево чистою водою, яку жителі наметового містечка навіть брали для приготування їжі. Я купався в річці і зміг спостерігати її прозорість на власні очі. Але робити було нічого, вирок був безапеляційний, залишалося терпляче чекати, пощастить чи НЕ пощастить цього разу.
База "Вогник" представляла собою досить затишне містечко. Розташована на березі Бії, в лісі, обгороджена в більшій частині тином, база нагадувала райський куточок, дуже налаштовує на відпочинок. На її території перебували п'ять дерев'яних двоповерхових житлових будиночків для відпочиваючих. В окремому, такому ж дерев'яному, будиночку перебувала кухня з комплектом посуду, де відпочиваючі могли готувати собі їжу. А практично у самого берега була розміщена велика альтанка зі столами. У розпорядженні відпочиваючих, за окрему плату, знаходилися і моторні човни з провідниками.
Про свої риболовецькі снасті я міг би нічого і не говорити. Вони представляли собою, як завжди, комплект теплого одягу і гітару. Гошин
снасті відрізнялися від моїх "снастей" відсутністю гітари. Володя і Андрій озброєні були в риболовецькому сенсі по повній бойовій готовності. Тут тобі і рибальське непромокаючий одяг, тут тобі і різні вудлища, а що стосується насадок, так складалося таке враження, що хлопці збиралися відкрити на базі магазин з їх продажу. Я покладався на снасті Володі, він, коли запрошував мене на риболовлю, відразу обмовився, що візьме комплект і для мене. Гоша покладався на снасті провідників.
Приїхали на "Вогник" ми ближче до вечора. Перенесли речі з машин в зайнятий нами будиночок, переодяглися по-похідному і зайнялися приготуванням вечері. Гоша і Андрій, на правах старожилів бази, не один раз вже тут відпочивали, подбали про делікатеси на наступні дні, замовивши у господаря молоду овечку. З вечерею возитися довго не стали, дістали різні вже готові до вживання і упаковані вакуумним способом продукти, так званий сухий пайок, не забули і про міцні напої. Незабаром вечеря почалася. Випили за приїзд, за знайомство, за те що б рибалка все-таки відбулася. Як зазвичай буває в таких випадках, настав ліричний настрій і в хід пішла гітара. Ми з Володею співали по черзі, в основному, козачі пісні. Це і зрозуміло, в роду у Володі були терські козаки, в моєму роду запорізькі. Володя співав козацькі пісні всім знайомі і давно полюбилися, я ж співав свої нові козачі пісні, в основному написані на вірші Ігоря Шептухіна. Ігор Шептухін, чудовий московський поет. З ним я познайомився випадково через сайт www.stihi.ru, де Ігор опубліковував свої вірші. Прочитавши деякі його вірші на козацьку тему, я відчув мелодію до них, і повідомив поетові про те, що хочу написати пісні на його вірші. Ігор, був кілька здивований, отримавши моє послання, але тим не менш у нас склався творчий союз. Що з цього вийшло можна дізнатися на сторінці інтернету http://skvko.ucoz.ru/forum/13-14-1 Хоч і не бачилися ми з Шептухіним, але все ж здружилися. Цьому сприяло декілька обставин. По-перше, Ігор, як і Володя був з терських козаків, а по-друге, Ігор провів дитинство і закінчив інститут в Чеченській столиці, в Грозному, і добре знав ті місця, де мені доводилося бувати, перебуваючи в службовому відрядженні. Вдосталь наївшись, наспівавшись і награвшісь, ми пішли відпочивати.
Ранок задалося чудовим. Сонце вже обігрівало землю своїми променями, на небі ні хмаринки, кругом ліс, далеко виднілися гори, річка, одним словом, красотища. Ті, що прийшли провідники, подивившись на річку, заявили про те, що річка для лову не готова, вода хоч і спала, але не до такого рівня, як треба. Залишалося терпляче чекати. Поки снідали, хтось приніс вже оброблену, замовлену нами, овечку. Володя і Андрій наважилися піти ловити рибу з берега. Ми з Гошею взялися за приготування різних страв з баранини. В результаті у нас вийшло чотири страви: тушкований лівер, плов, шурпа і шашлики. Шурпу і плов ми з Гошею готували удвох, до шашликів ж я нікого не підпустив. Відокремивши від тушки рівно стільки, скільки необхідно було для приготування страв, решту розділили на чотири і віднесли в льох. Замаринувавши м'ясо для шашликів, я допоміг Гоше підготувати інгредієнти для приготування шурпи. Виявивши, що запаси спиртного у нас значно зменшилися, та й для шурпи у нас були, не всі компоненти, ми з Гошею нанесли візит в місцеві магазини, де придбали практично все необхідне. Свіжу зелень купили в якомусь приватному будинку. Повернувшись на базу, все склали, Гоша зайнявся пловом, а я, озброївшись відром і ножем, відправився в найближчий ліс обстежити його на предмет наявності грибів.
Обідали в альтанці. Рибалки повернулися ні з чим, я ж набрав повне відро різних їстівних грибів. Віддали належне плову. На свіжому повітрі на апетит ні хто не скаржився. Ми з Володею виконали по кілька пісень. Після обіду Володя з Андрієм зайнялися ремонтом автомобіля, до цього часу необхідний болт був придбаний, а ми з Гошею пішли збирати гриби. Втім, через пару годин повернулися, набравши по відру грибів, і зайнялися приготуванням шурпи.
Вечеря перетворився на справжній бенкет. Очі розбігалися від розмаїття страв і напоїв. По-хорошому, такою кількістю різної їжі можна б було нагодувати взвод солдатів, а нас було всього-то чотири людини. На столі стояли овочева нарізка, тушкований лівер, смажені гриби, шурпа, шашлики (по два на брата). Крім перерахованих страв, стіл прикрашали коньяк, горілка, червоне вино, безалкогольне пиво. Як співається у пісні, "ми сміливо в бій пішли". Гітара була природним додатком до вечері.
Ранок в плані рибалки нічого хорошого не обіцяло, обстановка сильно не змінилася і ми вирішили прокотитися до місця, де Бия бере свій початок, тобто на Телецкое озеро, і де-небудь в тих місцях спробувати щастя з уловом риби. Наша поїздка вдалася, але, на жаль, тільки як захоплююча екскурсія. Цього разу я був на пасажирському місці і міг спокійно споглядати красиві місця Гірського Алтаю. Для відпочинку на Телецькому озері був вже не сезон, тому на березі озера було безлюдно й спокійно. Ми сфотографувалися і вирушили в зворотному напрямку, доглядаючи місце, де б можна було половити рибу. Уподобавши одну з галявин, ми вирішили влаштувати пікнічок, а заодно і рибку половити. Нарізали овочів, на багатті підігріли залишилася шурпу, був навіть десерт. Одним словом, пікнік вдався. Риболовля з точністю навпаки, хоча вода в Біє була набагато світліше, ніж біля бази. Ми ж з Гошею навіть і не намагалися чогось ловити, вважаючи це в даній ситуації безглуздим заняттям, просто насолоджувалися видами місцевої природи. По дорозі з Телецкого озера на базу, було кілька спроб ловити рибу в різних місцях, але всі вони були марними. Зате на одній зі скель ми побачили барельєф вождя світової революції, ким зображення Ілліча було туди нанесено, історія замовчує. Паузи в русі, що утворилися при лові риби, я використовував для пошуку грибів і не без успіху. Вечеря була, хоч і з гітарою, але вже не такий рясний. Аж надто ситної була шурпа.
Нарешті, на наступний ранок, прийшли провідники і повідомили, що вода спала до потрібного рівня, так що можна висуватися до місця риболовлі. Андрій і Володя тут же почали збиратися і пішли з провідниками. Я в черговий раз подався в ліс збирати гриби. До обіду рибалки повернулися з втраченими блешнями, я з двома відрами грибів. З риболовлею в цей раз не пощастило. У перший день Володя примудрився зловити маленького миня, але той загадковим способом зміг піти з садка. Цей уплившій минь і був весь наш улов. Додому кожен з нас повернувся зі своєю частиною молодої овечки, Гоша плюс до цього привіз два відра грибів, а я чотири. Не знаю як мої супутники, а особисто я результатами такої риболовлі був задоволений.
От і все. На цьому мої розповіді зі спогадами про риболовлю поки завершуються. Чекаю Ваших запрошень на риболовлю, і тоді, можливо, мої розповіді продовжаться.

рецензії

Дивак ти, право! Рибалки, збираючись на риболовлю, завжди говорять "йдемо по гриби", щоб рибу не злякати)) А ти сам все зіпсував, тому вийшло все навпаки - грибів повно, риби немає!
З рибальським привітом, Степанович.