Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Винні етикетки *

Вино, як і багато інших продуктів, продає етикетка Вино, як і багато інших продуктів, продає етикетка. Щоб вона не просто відповідала очікуванням, а й перевершувала їх, друкарі тісно співпрацюють з виноробними підприємствами.

Для виноробів етикетка - найважливіший компонент: дослідження показують, що при виборі вина в магазині споживач орієнтується саме на неї. Наростаюча боротьба за клієнта змушує шукати способи зробити упаковку яскравою, стимулюючої покупку - і в цьому виноробні підприємства активно співпрацюють з друкарями.

Традиційно винні етикетки друкували офсетом з його чудовою якістю. За останні 10 років, завдяки технологічним досягненням і зростаючому якості продукції, флексография переламала тенденцію, але позиції офсету як і раніше сильні.

Віце-президент з продажу LabelOne Connect Дейв Пенкоаст впевнений: «Конкуренція між офсетом і флексографией є, але лише лічені флексопроізводства в стані стабільно видавати потрібну виноробам якість. Думаю, головний секрет успіху у флексографії - класний дизайнер і навчений досвідом друкар. Якщо замовник не йде на компроміс за якістю, перевагу як і раніше віддається офсетного технології з урахуванням можливості роботи з текстурованою папером і чудовою графікою ».

Глава узкорулонних підрозділи G3 Enterprises Джейм Стоун теж вважає, що технології конкурують: «Для виноробів флексография відносно нова. Поступово дизайнери знайомляться з її перевагами, вчаться створювати придатні для флексодруку етикетки, за якістю не поступаються офсетним ».

Пояснює президент Metropolis Label Вікрам Лел: «Завдяки технологічним інноваціям, флексография (в першу чергу, УФ-флексо) зміцнює позиції з багатьох напрямків, включаючи винну етикетку. Але і офсет не стоїть на місці. Для флексодруку ще характерний ряд обмежень, включаючи підвищену розтиск і збільшений розмір мінімальних растрових елементів, тому в сегменті високоякісної продукції вона не завжди доречна ».

Віце-президент WS Packaging Group Майк Хесс вважає, що флексография набирає популярність: «З технологічними досягненнями в сфері УФ-технологій (в т. Ч. По формним матеріалами і цифровим системам виготовлення друкованих форм) вона стала реальною альтернативою при випуску високоякісних винних етикеток на паперових і плівкових носіях ».

Друкарям вигідніше мати в запасі кілька варіантів. За словами віце-президента York Label з маркетингу та розвитку бізнесу Дейва Клоттера, етикетки для вина у них друкують флексографией, трафаретного печаткою, офсетом, комбінують всі технології. Все залежить від очікувань замовника - кожен спосіб друку має свої переваги.

Президент Collotype Labels Девід Басс впевнений: «Конкуренція між флексографией і офсетом частково надумана, спровокована парою друкарень, які прийшли на ринок виключно з флексооборудованіем. У нашому арсеналі обидві технології, тому при виборі оптимального варіанту керуємося особливостями проекту. Дизайнери і власники торгових марок в основному віддають перевагу офсет, і ситуація не змінюється ».

Директор з продажу McDowell Label and Screen Printing Джон МакДауелл вважає, що різниця між флексографией і офсетом мінімальна: «З урахуванням нинішніх інновацій, включаючи сервоприводні технології, УФ-фарби, CtFP і вдосконалені Анілоксових вали, практично зникла прірва, що відокремлювала УФ-флексографию від офсету ».

Хоча частина друкарів і виноробів залишаються затятими прихильниками конкретного способу друку, один з директорів FLEXcon Рік Гарріс не сумнівається, що робота знайдеться для обох: «На виробництвах, що друкують високотехнологічні етикетки, вузькорулонна флексография не дуже поширена, але я впевнений, що з часом приживуться обидва способу друку. В останні роки якість флексографічного УФ-друку серйозно зросла, тому вона, разом з офсетом, відкриває виноробної галузі найширші можливості в частині створення залучає покупців дизайну ».

тенденції

Винні етикетки удосконалюються з метою привернути увагу покупця. «Наші замовники в безперервному пошуку оригінальності - від назв вин до матеріалів і способів друку. Винороби прагнуть виділити свою продукцію серед конкурентів », - розповідає Хесс.

Тут, як і всюди, свої особливості Тут, як і всюди, свої особливості. За словами Хесса, зараз це мода на оригінальні назви вин, доповнюють всім, що в змозі виділити торгову марку в конкретної цінової категорії. Традиційні способи друкованої обробки, включаючи тиснення фольгою і конгревне, сусідять з тактильними лаками, шелкографией, лазерної висічкою, унікальними формами.

Д. Басс додає: «Намічається тенденція до дизайнів оригінальним, але без химерності. Привернути увагу покупця, не зациклюючись на традиціях, намагаються яскраво вираженою автентичністю та естетикою вироби ».

Макдауелл зазначає, що етикетки для вина за рівнем наближаються до упаковки престижних парфюмерно-косметичних товарів: «Тенденції в сфері винної етикетки виражаються в прагненні власників торгових марок уявити товар більш високого класу; виділити продукт на полиці за допомогою динамічних друкованих ефектів - сенсорної зв'язком зі споживачем. Все частіше винні етикетки представляють собою комбінацію насиченого графікою дизайну, різних способів друку, висікання незвичайної форми і оригінальних носіїв ».

На думку менеджера з розвитку бізнесу Fasson Roll North America (Avery Dennison) Діані Еванко, тенденцій кілька: «Великі виноробні підприємства створюють окремі підрозділи або поглинають дрібних конкурентів, додаючи в асортиментний портфель" штучно "і" авантюрні "сорти. Винні етикетки стали різноплановими - класичними, фантастичними, примітивістської - в розрахунку на різні класи споживачів і їх потреби. Знаходить застосування і високоякісна цифровий друк в 7 кольорів - в основному на коротких тиражах "жартівливих" етикеток. Але естетична сторона - не єдина складова. В винної індустрії, вже тривалий час задається питаннями екологічності, активно затребувані матеріали з лицьовим шаром з макулатурного або багаторазово сировини, що переробляється ».

«Часто зустрічається об'ємний дизайн з нанесеним шелкографией золотом. У деталізованих зображеннях широко використовуються сумішеві кольору », - додає Стоун.

народження етикетки

При підготовці етикетки потрібно визначитися не лише з способом друку, але і з типом вироби. «У сегменті як і раніше домінує самоклеящаяся етикетка, на яку припадає близько 70% продукції. Решта - клейова », - розповідає Клоттер.

Не останню роль відіграє характер виноробного підприємства та його продукції. Коментує Пенкоаст: «Клейові стильні етикетки поки переважають там, де великі обсяги, низькі прибутки, для недорогих столових вин, де застосовується традиційний листової офсет. Для невеликих, що випускають продукцію середнього класу компаній флексография - економічний варіант виготовлення етикеток. Для сегмента дорогої продукції і піклуються про власний імідж виноробів характерний рулонний офсет з підвищеною якістю графіки і розширеним вибором носіїв ».

Лел пояснює: «Для дорогих і супердорогих марок найпоширеніші - флексографские етикетки і продукція листових машин офсетного друку. У сегменті "преміум" і "ультрапреміум" переважають "сухий" і традиційний офсет. Чим дорожче вино, тим вишуканіше етикетка: складна висічка, тиснення фольгою, конгрев ».

За словами Макдауелла, «найпоширеніший метод друку - комбінований, де задіюються різні види фольги, багатоступенева висікання, об'ємні ефекти і навіть ротаційний УФ-трафарет для створення прозорої," невидимої "етикетки, в триадной друку використовується поєднання традиційних і стохастичних растрів (гібридне растрування ) і незліченні фірмові сумішеві кольору - і все це на тлі високолініатурних УФ-друку ».

«Постачальники з великими обсягами як і раніше віддають перевагу традиційній продукцію листових офсетних машин. Ще один великий сегмент винних етикеток - самоклеючі, виготовлені за допомогою УФ-флексографії, ротаційного офсету (традиційного і "сухого"), цифрового офсетного друку. Випускають понад мільйон пляшок старі виноробні підприємства вважають за краще клейові етикетки, тоді як молоді винороби вважають більш економічним варіантом самоклеючі », - розповідає Хесс.

Стоун додає: «Зараз винні етикетки друкують двома способами: листовим офсетним для нанесення холодного клею і рулонних для самоклейки. Вибір визначається специфікою готової продукції, складністю і ціною вироби ».

«Для винних етикеток застосовують найрізноманітніші матеріали і технології - звичайну і самоклеящуюся папір, що самоклеїться плівку, наносять друк прямо на упаковку. Поступово винний ринок бере на озброєння прозору, невидиму самоклейку, для більшого ефекту задіявши білу і сріблясту плівку. Міцний матеріал добре пручається конденсату і наморожуванню. Самоклеящаяся папір витісняє традиційну листову, завдяки ефективній обробці в лінію і чистоті виробництва », - підсумовує Гарріс.

важкі замовники

Оскільки етикетка - важлива частина винної пляшки, доводиться рахуватися зі специфічними вимогами замовників і знати, як їх виконати. «Винороби обожнюють свій продукт, тому вкрай педантичні. Робота з ними і вирішення виникаючих проблем на увазі високу якість обслуговування, а значить, взаємодії. Індустрія невелика, тому репутацію доводиться оберігати щосили. Нам доводилося повністю перекроювати виробниче розклад через одного-єдиного винороба, у якого були спеціальні заходи, то хороші для збуту вихідні, то складності з розливом - до нього був потрібен особливий підхід », - ділиться враженнями Пенкоаст.

Розповідає Клоттер: «У виноробів особливі, часто унікальні завдання. Вступникам від них запитам ми приділяємо найпильнішу увагу, щоб зрозуміти конкретні потреби. Як правило, нам вдається навіть перевершити їх очікування ».

«Запорука успіху - тісна взаємодія всіх учасників проекту. Головне - заздалегідь чітко обумовити цілі, узгодити вимоги до продукції », - коментує Бас.

У центрі обговорення часто виявляється якість. Стоун вважає, що у винній індустрії вимоги одні з найвищих: «Наше завдання - заздалегідь ознайомити замовника з можливостями виробництва, щоб потім результат його не розчарував».

WS Packaging намагається якомога тісніше працювати з виноробними підприємствами. «На початкових етапах ми з клієнтом мінімізуємо кількість проблемних, з точки зору якості, елементів дизайну, строго базуючись на вимогах до етикетці. Це партнерські проекти, де дизайнери, маркетологи, виробничники і постачальники докладають усіх зусиль, щоб незалежно від форми упаковка вийшла вдалою », - коментує Хесс.

Закони та захист

Що може бути присутнім на винній етикетці, а що ні, вирішують наглядові органи. Ситуацію в США коментує Лел: «Норми описують, яка інформація повинна знаходитися на етикетці, а розмір шрифту для конкретних елементів визначається, виходячи з принципів маркетингу».

Державне бюро США по податках і торгівлі алкоголем і тютюном (Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau, TTB) підпорядковується Міністерству фінансів Державне бюро США по податках і торгівлі алкоголем і тютюном (Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau, TTB) підпорядковується Міністерству фінансів. Його вимоги впливають не тільки на зміст етикеток, але і на терміни їх виготовлення. «Отримання виноробами дозволу зазвичай займає 4 тижні, але, навіть якщо процес розтягнувся на 6-7, розлив вина ніхто не відкладає. В результаті на етикетку залишається пара тижнів - доводиться долати серйозні складності і перекроювати терміни поставок », - пояснює Клоттер.

Розповідає Пенкоаст: «Так як нові продукти і етикетки для них оцінюються на відповідність урядовим нормам, терміни видачі дозволів можуть вплинути на терміни поставок. Нові етикетки практично всі розробляють одночасно, нормативне бюро виявляється перевантаженим (знайома проблема для етикеточних друкарень). Деякі елементи дизайну можуть заборонити, перекроївши його, - прибирають певні слова, забороняють оголену натуру ».

Проблема захисту торгових марок в виноробної галузі не настільки актуальна. Коментує Клоттер: «Дизайн винних етикеток зазвичай настільки складний, що нікому не прийде в голову підробляти торгову марку, особливо добре відому, де задіяні сумішеві кольору. Найперспективніші клієнти - власники високоякісних торгових марок з вартістю пляшки в 80-100 дол., Але інтерес до захисних технологій завжди супроводжується питанням про подорожчання етикеток ».

За межами США інтерес до захисту торгових марок вище. Як пояснив Хесс, поки проблеми виникають з експортними поставками, а не з локальними, але перші запити за технологіями захисту вже починають надходити.

Лел згоден, що на регіональному рівні захист торгових марок поки не затребувана: «Інноваційні та економічні рішення щодо захисту торгових марок починають цікавити наших клієнтів у міру активізації експортних операцій».

Стоун впевнений, що попит на ці технології буде зростати: «Захист від підробок стає потрібніше, особливо для дорогих торгових марок. Головне, щоб вони не чинили негативного впливу на дизайн етикетки ».

перспективи

Складно сказати, куди саме рухається винна етикетка, адже кожен виробник, прагнучи виділити продукцію на магазинній полиці, вносить свій внесок в її розвиток. «Підходи до декорування пляшок змінюються циклічно - від паперу до плівці і назад. Думаю, так буде і далі, враховуючи, що маркетологи постійно прагнуть підібрати унікальний дизайн для етикеток своїх продуктів », - ділиться враженнями Гарріс.

Пенкоаст вважає, що винороби і працюють з ними дизайнери дуже прогресивні - застосовують нові технології і матеріали, здатні виділити товар на магазинній полиці: «Вони вже переконалися - чим краще упаковка, тим вище результат. Зростає інтерес до сортів паперу і лайнера з вмістом вторсировини ».

«Стабільно відтворений дизайн упаковки - гаряча тема, незалежно від її типу і призначення. Також не виключено, що друкарям доведеться пристосовуватися до іншої тенденції - все більшого інтересу виноробів до великій тарі, альтернативним видам упаковки і способам її доставки », - розповідає Хесс.

Клоттер передбачає зміни за кількома напрямками: посилення тиску на вартість одиниці упаковки, більша увага флексографии, збільшення частки нестандартно виглядають етикеток (на ринок прийде більше «доступних» марок, орієнтованих на молоде покоління), націленість на екологію (великі торговельні підприємства обумовлюють певний відсоток утилизируемой упаковки).

Змінилася концепція маркетингу винних виробів, і Джон МакДауелл пояснює, що впливає на зовнішній вигляд етикеток: «Вони стали даниною моді - предметом колекціонування, способом виділитися, втіленням торгової марки. Споживач вина вже не той, яким був вчора. Сивочолі мужі вже не шукають жаданий сорт, набуваючи його ящиками. Зараз вино купується від випадку до випадку. Типовий споживач - утворена ділова жінка віком 22-44 роки, що вибирає один сорт для "дівич-вечора" і зовсім інший для коханого. Вартість - не критерій, вона орієнтується по етикетці, по можливості зв'язати з собою імідж конкретної марки ».

* Друкується з дозволу журналу Label & Narrow Web, www.labelandnarrowweb.com .

счетчик