Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Аерофлот надає пільги ...

У Росії скасували безкоштовний провіз багажу для пасажирів з безповоротними квитками.

У Росії скасували безкоштовний провіз багажу для пасажирів з безповоротними квитками

Президент Росії Володимир Путін 30 липня 2017 року підписав закон, що дозволяє російським авіакомпаніям стягувати плату за провезення багажу, якщо пасажиру проданий безповоротний квиток. Безповоротний квиток є найдешевшою різновидом авіаквитків. Згідно з документом, опублікованим на порталі правової інформації, тепер, купуючи безповоротний квиток, пасажир зобов'язується сплатити послугу авіаперевезення, а при здачі багажу - ще і провезення цього багажу. Поворотний авіаквиток продовжить утримувати норму безкоштовного провозу багажу до 10 кг: пасажир буде оплачувати тільки понадлімітний вага.

Закон вступить в силу через 60 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 1 жовтня 2017 року.

Новим законом до Повітряного кодексу також введено поняття «ручна поклажа», яку пасажир зможе взяти на борт російської авіакомпанії безкоштовно, а ось за будівлею багаж по вже ніколи не повернеться «бюджетному» тарифу доведеться платити.

Закон був прийнятий, незважаючи на те що проти нього виступили комітети Ради Федерації з економічної політики і конституційного законодавства. У висновку останнього йдеться про необхідність «конкретизувати поняття« ручна поклажа »і« речі, що знаходяться при пасажира ». В іншому випадку перевізник буде встановлювати вагу і габарити ручній поклажі «без будь-яких мінімальних норм», і може бути введена «норма, яка прагне до нуля», - вважають в комітеті Ради Федерації з конституційного законодавства. З критикою документа виступили і окремі сенатори. Зокрема, Людмила Нарусова заявила, що даний закон «лобіює інтереси авіаперевізників» і не відповідає інтересам виборців.

Тарифи, які не передбачають безкоштовного провозу багажу, вже є у російських авіакомпаній S7, «Ютейр» і «Уральські авіалінії».

Давайте проаналізуємо цей закон на предмет відповідності міжнародним нормам.

1. Що стосується норми, що дозволяє авіакомпаніям стягувати плату за провезення багажу при безповоротний тариф авіаквитка, то вона цілком відповідає міжнародним стандартам. Уже кілька років більшість лоукостерів в світі використовує цей тариф для внутрішніх авіаліній:

  • в Європі він називається Economy Light
  • в США - Basic Economy
  • в Канаді - Economy Tango

Таким чином, плату за провезення багажу при безповоротний тариф квитка на внутрішніх авіалініях стягують майже всі лоукостер світу і в цьому авіакомпанії єдині, але що їх відрізняє, так це вага ручної поклажі і набір особистих речей, дозволених до безкоштовного проносу в салон літака, і в цьому криється основна інтрига!

2. Що стосується ручної поклажі та особистих речей, які пасажир зможе взяти на борт російської авіакомпанії безкоштовно, то тут ніякої конкретики в законі, на жаль, немає. Зараз в федеральних авіаційних правилах є список речей, які пасажир може взяти з собою на борт. Чи буде він збережений, що з цього списку увійде в ручну поклажу, який її розмір і вага, найближчим часом повинен визначити Мінтранс. А поки він запустив пробну кулю ... Так 24 липня 2017 року Міністерство транспорту Росії запропонувало внести зміни в Федеральні авіаційні правила для неповоротних квитків бюджетних авіарейсів і обмежити максимальну вагу ручної поклажі, яку пасажири можуть безкоштовно пронести в літак, п'ятьма кілограмами. Але зважувати доведеться в тому числі одяг, ноутбуки і телефони - всі ці речі Мінтранс вирішив виключити з особливого переліку того, що можна провозити понад норму, тобто виключив їх зі списку особистих речей, дозволених до проносу на борт літака на додаток до ручної поклажі. У міністерстві назвали це «оптимізацією» на основі «досліджень, що виявили найменш затребувані предмети, які пасажири зазвичай беруть з собою на борт», а міністр транспорту Росії Максим Соколов і зовсім заявив ТАСС, що нові правила не передбачають погіршення умов для пасажирів. Але це, судячи з усього, не остаточний варіант, йде дискусія.

Довідка: Відповідно до світової практики пасажир має право взяти на борт крім ручної поклажі ще певний набір особистих речей, який включає в себе наступні предмети: невелика сумка або портфель, лептоп / ноутбук, футляр з фотоапаратом або відеокамерою, легка верхній одяг. Звичайно потрібно, щоб всі особисті речі були упаковані в невелику сумку, яка повинна міститися під попереду стоїть крісло. Якщо сумка за габаритами не поміщається під крісло, то вона оформлюється, як окремий багаж з відповідною додатковою оплатою. За медичними показаннями або при наявності дитини допускається додатковий набір особистих речей: тростину, милиці, складна дитяча коляска, дитяче харчування, контейнер з медикаментами, складне крісло-каталка.

Цією практики дотримується більшість авіакомпаній світу в тому числі і бюджетні лоукостер!

Багато авіакомпаній також дозволяють безкоштовний провіз спортивного обладнання. Ці правила можуть змінюватися в залежності від сезону. Наприклад, взимку можна провозити гірськолижне обладнання безкоштовно, а влітку - немає.

Щоб зрозуміти, що слід очікувати від лоукостера «Перемога», що є 100% донькою «Аерофлоту», і інших російських бюджетних авіакомпаній в найближчому майбутньому, розглянемо світові тренди щодо ручної поклажі та особистих речей, дозволених до безкоштовного провозу на внутрішніх авіалініях:

Європейський тариф Economy Light дозволяє безкоштовно пронести на борт ручну поклажу у вигляді однієї сумки вагою не більше 8 кг, розміром 55см x 40см x 23см і особисті речі типу дамської сумочки, лаптопа або пальто.

Американський тариф Basic Economy залежить від авіакомпанії і може значно відрізнятися. Так, компанії United і American Airlines дозволяють проносити на борт тільки особисті речі в сумці, яка повинна міститися під кріслом літака, тоді як компанія Delta дозволяє ручну поклажу необмеженого ваги і набір особистих речей, що включає лептоп, пальто, дитяче харчування і навіть складні коляски.

Канадський тариф Economy Tango аналогічний європейським тарифом Economy Light, але тільки вагу ручної поклажі не обмежений.

Внизу для наочності наведена таблиця габаритів і ваг ручної поклажі та особистих речей, дозволених до безкоштовного проносу на борт лайнерів різних компаній на внутрішніх авіалініях.

Внизу для наочності наведена таблиця габаритів і ваг ручної поклажі та особистих речей, дозволених до безкоштовного проносу на борт лайнерів різних компаній на внутрішніх авіалініях

Аналіз таблиці показує, що якщо пропозиції Мінтрансу будуть прийняті, то російські компанії «Аерофлот» і «Перемога» займуть ганебне 3-е місце знизу за зручністю обслуговування пасажирів в плані габаритів і ваги ручної поклажі та списку особистих речей. Останні 2 рядки займають американські компанії, які взагалі виключають ручну поклажу на борту при безповоротний тариф квитка. Але тут слід мати на увазі, що на американському ринку є багато різних компаній з різними умовами оформлення ручної поклажі та особистих речей. Наприклад, Delta Air Lines пропонує одні з кращих умов в світі за цими параметрами.

У Росії ж ситуація дещо інша. «Аерофлот» разом зі своїм 100% дочірнім лоукостером «Перемога» є реальним монополістом на ринку авіаперевезень, і ситуація дуже нагадує часи СРСР ... Тому не викликає сумнівів, хто стоїть за лобіюванням останніх поправок до Повітряного кодексу.

Це означає, що за відсутності конкуренції, а конкуренція на ринку авіасполучень в Росії вбита після банкрутства «Трансаеро», авіаперевізники почнуть продавати те, що зараз безкоштовно. І купуючи авіаквитки, ви змушені будете купувати також багажне місце, вартість якого може досягати декількох тисяч рублів.

Відсутність реальної конкуренції і корупція у всіх сферах Россіійской суспільства призводить до того, що бізнес і влада не відчувають відповідальності перед громадянами. І чекати позитивних сигналів від російської влади в частині захисту прав пасажирів годі й говорити, тому що міністерства і відомства послідовно підтримують ініціативи, які вигідні великим компаніям, а не громадянам.

Авіакомпанія «Аерофлот» раніше виступала проти пропозиції зберегти безкоштовну норму провозу багажу для всіх тарифів авіаперевізників. На думку «Аерофлоту», дана пропозиція «не відповідає сучасним тенденціям розвитку світової цивільної авіації, не враховує інтересів тих пасажирів, які подорожують без багажу, але при цьому оплачують його перевезення». Як то кажуть, коментарі зайві!

За такою логікою «Аерофлоту», треба також скасувати безкоштовне харчування і відвідування туалету на борту літака, оскільки це не відповідає сучасним тенденціям розвитку світової цивільної авіації і не враховує інтересів тих пасажирів, які не їдять і не відвідують туалету, але при цьому оплачують всі ці послуги!

Наведена таблиця краще всяких слів демонструє сучасні тенденції розвитку світової цивільної авіації, а також відмінність у підході до обліку інтересів пасажирів в Росії і в решті світу.

Міжнародні норми обслуговування пасажирів, які прийняті в усьому світі і довели свою значимість, такі як безкоштовний провіз багажу і спортивного інвентарю, виплата компенсацій та надання готелю при затримці рейсу і багато інших пільги, ігноруються в Росії. Так, пасажир, який просидів 10 годин в аеропорту Шереметьєво через затримку рейсу, може розраховувати на компенсацію в 250 рублів, що відповідає 4 євро, а не в 600 євро, як це прийнято в Європі.

У цю ж тенденцію укладаються і останні пропозиції Міністерства транспорту Росії щодо обмеження максимального ваги ручної поклажі до 5 кг і значного скорочення списку особистих речей. Напевно, наступним кроком Мінтрансу буде обмеження максимального ваги пасажирів і стягування додаткової плати у разі його перевищення!

Але поки це не сталося можна скористатися оригінальною розробкою дизайнерів з Австралії, які спроектували чемодан-пальто, яке має 14 глибоких кишень, здатних вмістити в себе до 15 кг різних корисних речей, включаючи 2 ноутбука, iPad, фотоапарат, 2 пари кросівок, 5 футболок і т.д.

Детальніше дивіться статтю Чемодан-Пальто «Аеропорт» .

Щасливого польоту!

Поділитися на Facebook ВКонтакте Twitter Однокласники

счетчик