Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

ФК «Прес-центр». Сходження на Ельбрус

1. Автор матеріалу висловлює величезну подяку фітнес клубу «Прес-центр» за прекрасну підготовку до...
  2. підготовка
  3. День перший
  4. День другий
  5. день третій
  6. день четвертий
  7. день п'ятий
  8. день шостий
  9. день сьомий
  10. день восьмий
  11. день дев'ятий
  12. день десятий
  13. висновок
  14. Фітнес клуб «Прес-центр»

Автор матеріалу висловлює величезну подяку фітнес клубу «Прес-центр» за прекрасну підготовку до сходження.

Передісторія

Зараз я вже не можу згадати, як народилася ідея піти на підкорення Ельбрусу. Є у мене двоє дуже хороших знайомих, з якими ми не раз ходили в гори Байкалу і не тільки. Життя розкидало нас по різних містах - Олексій зараз живе в Москві, Євген десь в центральній Сибіру, ​​а я все так само живу в Читі. Було бажання зустрітися, і хтось запропонував підкорити Ельбрус. Ідея сподобалася і якось сама собою стала втілюватися в реальність. Знайшли людей в Москві, які водять групи, все сходилося по датах і йшло легко і невимушено. На жаль, але Євген так і не зміг вирватися з роботи і залишилися ми з Олексієм удвох.

підготовка

Уважно вивчивши сайт по сходженню, зробили висновок, що в першу чергу треба починати фізичну підготовку. На сайті навіть розписані рекомендовані вправи, може вони і не найповніші, але базові групи м'язів підготувати можна. Однією з найбільш важливих речей при підготовці був біг, причому перед походом треба вийти на безперервний біг тривалістю в годину. Це і лякало мене найбільше. Біг я ніколи не любив і не бігав. Але мета поставлена ​​і готуватися треба. Побоювань додавав правий голеностоп, який півтора роки тому пережив вкрай неприємну травму у вигляді надриву чи зв'язок, то чи сухожиль під час гри в волейбол. Сходив до лікарів, зробив узі, пройшов курс магніту для профілактики. Основну частину фізичної підготовки я проходив в фітнес-клубі «Прес-центр» . Хлопці допомогли підібрати схему плавного і більш-менш щадного збільшення навантаження на хребет і голеностоп. Хребет незадовго до походу пройшов невелике лікування і було страшно давати йому великі навантаження. Задіявши велику кількість тренажерів, вже через кілька тижнів я відчував, що був готовий почати сам біг. Почав зі звичайною бігової доріжки. Не пошкодував грошей і купив хороші бігові кросівки, в які з часом просто закохався. Потроху я почав бігати. Через приблизно два тижні я вирішив спробувати пробігти 10 км. Скажу чесно, було нелегко, але я впорався. Це була, мабуть, перша невеличка перемога. Нехай в залі і на біговій доріжці, але перемога. Через тиждень я вже бігав 10 км на стадіоні СибВО по пересіченій місцевості. Бігати виявилося не так страшно і складно, як я думав. Організм ще з дитинства пам'ятає навантаження від спорту, мабуть ще й тому вдалося так швидко набрати форму. Чергувалися біг і заняття на тренажерах у фітнес клубі «Прес-центр» , Закуповувалися спорядження і одяг. Купити повністю все в Читі виявилося нереально. Для закупівлі всього іншого і мінімальної акліматизації до часового поясу вирішив за кілька днів до походу полетіти в Москву, де без особливих проблем було куплено інше спорядження і необхідні 11 кілограм їжі за списком. Не знаю чому, але тільки в Москві я дізнався, що обраний нами маршрут є не найлегшим з доступних.

День перший

Поїзд привіз нас до П'ятигорська вранці, був туман. Ми зустрілися з групою - всього було 7 чоловік і три інструктора. Ми занурилися в «Газель» і поїхали в Терскол. Чим ближче ми були до мети, тим більш значні гори виростали уздовж дороги. У Терскол ми підібрали останнього учасника групи і поїхали в селище Ельбрус, звідки ми мали вийти на маршрут.

Маршрут починався крутим підйомом, йти в який після багатогодинного сидіння було сумно. Важкі, сорокакілограмовий рюкзаки і ще не увійшли в робочий режим організми були причиною частих привалів.

Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити.

Перша ночівля була на місці літнє житло пастухів. Повечерявши, одразу зіграли відбій - нас чекав ранній підйом і великий перехід. Взагалі, режим в горах дуже сильно прив'язаний до сонця, особливо в жовтні. Вночі холодно і на вулиці зігрітися практично неможливо, тому в темний час доби залишається тільки спати. А підйом випереджав схід сонця, щоб максимально використовувати світловий день для переходу.

День другий

Спалося з незвички не надто міцно, але швидко і бадьоро встати це не допомогло. Поки група розгойдувалася, я зміг викроїти час для зйомки, тим більше видимість була прекрасна і вранці ми побачили Ельбрус.

Поснідавши і зібравши речі, ми рушили в дорогу і весь світловий день йшли по ущелині. До перевалу ми повинні були дійти без снігу, але не тут то було. Ущелина була в снігу і місцями на підйомах ми провалювалися по пояс. Цей несподіваний каприз погоди забарився наше просування і збільшив витрати сил.

день третій

Підйом з кожним днем ​​все раніше, щоб втягнутися і пройти більше. За третій день ми підійшли до перевалу. Вже видно льодовик.

день четвертий

Нам належить піднятися на перевал. Підйом виявився не дуже крутим, хоч і довгим. Піднялися, без особливих проблем, познімали. Час дозволяло не ставити намети і йти далі через льодовик.

Час дозволяло не ставити намети і йти далі через льодовик

Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі фото: Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити. Все про туризм і подорожі. Повна інформація про турфірмах Чити, палаючим турам з Чити.

Перехід через льодовик - ризиковане заняття. Небезпеку становлять тріщини, занесені снігом, в які можна впасти дуже глибоко. Тому льодовик проходиться в зв'язці. Група була розбита на дві зв'язки по п'ять чоловік. В першу в'язку встали два інструктори і три більш підготовлених учасника, в число яких потрапив і я.

Вечір був теплим і я нарешті зважився познімати вночі. Вітер хоч і був несильний, але на витягах під 30 секунд ривками примудрявся ворушити камеру.

день п'ятий

Сьогодні наша мета досягти штурмового табору. Підйом йде по лавовому потоку на східному схилі Ельбрусу. Перехід не дуже великий, і без особливих складнощів ми досягли висоти штурмового табору - 4300 метрів. Видимість в штурмовому таборі була приголомшлива, на сотні кілометрів, і відкривається вид на кавказький хребет просто захоплював дух. На цій висоті вже відчувається брак кисню. Вночі, коли перевертаєшся, відчуваєш як починає битися серце.

Вночі, коли перевертаєшся, відчуваєш як починає битися серце

день шостий

На сьогодні заплановано акліматизаційний вихід на висоту 5 000. До цього дня скарг на самопочуття у мене не було, але цього ранку стало якось не по собі. Випитий чай і щось солодке поліпшили самопочуття, і я був готовий до виходу. На заплановану висоту вийшли приблизно до обіду. Група сильно розтягнулася і з'ясувалося, що один з учасників йде важко і швидше за все на висоту не вийде. У мене змін в самопочутті не спостерігалося, все було добре.

У мене змін в самопочутті не спостерігалося, все було добре

день сьомий

Сьогодні відпочинок. Все хаотично пересувалися по табору, грали в карти, милувалися видом, обговорювали штурм. Штурмувати було вирішено двома групами. Вихід першої групи був призначений на 2.30 ночі, другий на 4.00 ранку. Ранній вихід диктував довгий шлях наверх і погода, яка на вершині зазвичай псується в обід, і до цього часу вже треба почати спуск.

день восьмий

13 жовтня, день штурму, підйом о 3.30. З урахуванням моєї підготовки я був у другій, більш сильній групі. Пили заздалегідь розлитий по термоса чай, закушуючи ковбасою і сиром. Одягатися довелося тепло, ніч була холодною. Відразу наділи кішки і системи, щоб не втрачати на це часу по дорозі. Йшли без зупинок досить довго, день відпочинку дозволив добре відновити сили.

Приблизно о шостій ранку стало світати. Було видно як ми нагінкою першу групу. По рації вони передали, що досягли 5 000 і сіли відпочивати. До них залишалося зовсім небагато. Через хвилин 10 рація розповіла, що через холод перша група продовжила рух. Хвилин через 20 ми їх наздогнали.

Ми встали у складного крижаного ділянки, який треба було пройти траверсом. Почали провішують перила. Тим часом, Паша відчув що далі йти не зможе і почав спуск з Олександром. Штурм продовжили вісім чоловік. Подолавши найскладніша ділянка, ми зняли перила і досить швидко дійшли до наступного місця, де була необхідність в мотузці. На цей раз, подолавши перешкоду, мотузку ми знімати не стали, вершина була зовсім поруч і складних ділянок вже не було. Йти було все важче, кисню не вистачало, і хотілося відпочивати після кожного десятка кроків.

Незабаром у мене відкрилося друге дихання - ефект дуже незвичайний. Йти раптом стало легко, пропало бажання зупинятися і виросла швидкість ходьби. На вершину з групи я піднявся першим, слідом за нашим сніговим барсом на ім'я Сергій, який за свої 61 рік був на Ельбрусі більше 80 разів.

Було 13 жовтня, близько 13 години дня. Східна вершина Ельбрусу була підкорена, я стояв на висоті 5621 метр. Ельбрус зустрів нас дивно гарною погодою, вітру на вершині майже не було, але сніг, перетворений вітром в лід, який має химерні форми, нагадував про суворості цієї висоти. Ми перекусили, помилувалися на пейзаж і західну вершину, яка була зовсім поруч і височіла над нами на 21 метр.

Не чекаючи сюрпризів від погоди, ми почали спуск. Практично відразу Олексій з Мурманська повів себе дивно і через хвилин п'ять вже практично не міг самостійно продовжувати йти. Ось вона, горняжка. Як написав пізніше сам Олексій, це був набряк мозку. Простягнув до мотузки, ми почали спускати його вниз, треба було якомога швидше скинути висоту. Я майже весь спуск вів Олексія під руку, підбадьорюючи і перевіряючи його стан. Скидання висоти, як і передбачалося, йшов Олексію на користь, до нього поверталися сили. Зате мене часом відвідувало якесь дивне почуття, я якось по іншому сприймав реальність, як ніби щось роздвоїлося в мені, я говорив і при цьому бачив ситуацію з боку, чуючи сам себе. Не знаю, що це було. Може втома, а може і недолік кисню.

На одному з крутих крижаних схилів Олексій незграбним рухом зачепив своєю кішкою мою, і прикував її до льоду. Незважаючи на невелику швидкість рівновагу втримати не вийшло, і ми впали на лід все втрьох. Я падав першим і швидше за всіх зрозумів що відбувається. Уже в польоті, що було сил захриплим голосом закричав: «Зрив! »Хлопці на страховці спрацювали моментально - ми не проїхали і метра.

Незабаром ми вийшли на сніговий схил і до табору вже складних ділянок не було, залишалося монотонно робити крок за кроком, дійти до табору, випити по кружечке чаю, і відключитися.

день дев'ятий

Вранці рано вставати не стали, все відпочивали після важкого сходження. Олексій вранці почував себе добре, горняжка відпустила його. Поснідавши, ми починали спуск. За один день ми скинули висоту, набрану за три дні. Йшли досить швидко і довго. Також в зв'язці подолали льодовик.

Також в зв'язці подолали льодовик

день десятий

Нижче по ущелині відкривалися чудові краєвиди і фотоапарат включався досить часто. Великий перехід за попередній день не пройшов безслідно. Ноги у багатьох були в мозолях, і йти було боляче. Як і планувалося, ми після обіду вийшли в селище Ельбрус.

Як і планувалося, ми після обіду вийшли в селище Ельбрус

Похід закінчено, попереду був день в Терскол і дорога додому.

висновок

Підкорена чергова вершина, найвища гора в Європі, яка входить в Клуб семи вершин. Висота, на якій я ще не бував. Довів собі, що можу зробити це. Смог підготуватися, набрати непогану фізичну форму, почав бігати. І якщо ви збираєтеся брати якісь вершини, не шкодуйте часу на підготовку. Ельбрус - він у кожного свій, фітнес клуб один - «Прес-центр» !