Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

На Ризькому узбережжі повітря свіже ...

«На Ризькому узбережжі повітря свіже,
Там бродить вітер моїх сподівань,
Туди поспішає мій літак,
Там дівчина Симона мене любить і чекає!
Симона - дівчина моєї мрії!
Симона - королева краси. »
Володимир Кузьмін «На Ризькому узбережжі повітря свіже,   Там бродить вітер моїх сподівань,   Туди поспішає мій літак,   Там дівчина Симона мене любить і чекає

Ця пісня була неймовірно популярна в кінці 80-х років минулого століття. Саме тоді, в травні 1988 року, рівно 30 років тому я побувала в Юрмалі. На каламутному фото з працею можна побачити напис, що підтверджує цей факт.

Що я пам'ятала з того часу? Недовгу вуличку Йомас, по якій можна було прогулятися, не самі вражаючі, але симпатичні будиночки (так-так, в Світлогорську і в Пярну були тоді вдома покруче, палаців тоді тут не було), концертний зал Дзінтарі, який мене зовсім не вразив, і величезні шикарні сосни. А ще - неповторний запах хвойного настою на балтійському морському повітрі. Цього разу я хотіла зрозуміти, чим же це місце так привабливо для величезної кількості людей, в тому числі відомих і популярних, дуже багатих і самих звичайних?

Приїхавши на травневі свята в Ригу, один цілий день я виділила на відвідування Юрмали. Від вокзалу Риги в сторону Юрмали електрички ходять досить часто, десь через 20-30 хвилин. Так як Юрмала - це загальна назва місця, то не шукайте такого назви станції. Залежно від місця, куди ви хочете потрапити, можна доїхати до станцій Лиелупе, Булдури, Дзінтарі або Майорі. Далі вже йдуть менш цікаві місця. Всі ці станції розташовані підряд. Між ними десь близько 5 хвилин їзди на електричці, до найближчої - Лиелупе від Риги їхати хвилин 20, так що від Риги до Юрмали ви потрапите за 20-35 хвилин. Ми вирішили відразу їхати до Майорі, а потім йти пішки в протилежну сторону. Квиток купили в касі вокзалу за 1,40 євро, але можна купити трохи дорожче в електричці у контролерів, вони постійно ходять по вагонах.

Платформа Майорі побудована на березі річки Лиелупе, яка впадає в Балтійське море і є натуральною кордоном Юрмали, розташованої якраз між цією річкою і балтійським морським узбережжям.

У скверику біля платформи поставлена ​​Статуя Лачплесіса. Ось, що пише про неї Вікіпедія (по-моєму, дуже характерно для скульптур в наших містах):

Скульптурне зображення виконано Володимиром Рапікісом в 1954 році для прикраси фонтану недалеко від залізничної станції Майорі, на початку пішохідної частини вулиці Йомас. Зображує героя латиського епосу Лачплесіса з піднятим мечем, що рубає дракона. У первинному варіанті струмінь води з пащі дракона била в щит Лачплесіса, а по колу сиділи великі жаби, з яких до ніг героя теж лилися струмені води. Пізніше фонтан був демонтований, а скульптура залишилася. За версією, висловленою міністром культури Латвійської РСР Володимиром Каупужем, пам'ятник спочатку представляв собою зображення Георгія Побідоносця і був виконаний на замовлення Грузії. Однак замовники з невідомих причин відмовилися приймати його, тому статуя Святого Георгія була перетворена в персонажа язичницького епосу Лачплесіса - була додана шапка з ведмежими вухами, а замість списа - традиційної емблеми Святого Геогргія - в руку був вставлений меч. Правдоподібність цієї версії підтверджує неприродність помаху руки Лачплесіса для нанесення удару мечем. До того ж, в епосі Лачплесіс ніколи не бився з драконами або зміями.

За вуличці Атра йдемо наліво - до моря. По ходу знімаю найбільш цікаві будинки.

Зліва великий готель Балтік Біч, навпроти неї - симпатичний особняк початку XX століття.

Біля неї - скульптура величезної черепахи латвійського скульптора Яніса Барда поставленої на цьому місці в 1995 році. Яке відношення має черепаха до Латвії? Звичайно, кажуть, що це - символ довголіття або неквапливості прибалтійської життя. Але я думаю, що автор її робив для якогось іншого, більш південного міста, але потім з якихось причин у нього її не купили і він поставив там, де взяли. Проте, ця черепаха стала головною визначною пам'яткою Юрмали і всі туристи лізуть сфоткати на її величезну спину. Я теж піддалася стадному почуттю.

А ось, нарешті і море! Спокійне, холодну, без будь-яких серйозних хвиль. По-моєму, характер прибалтів абсолютно відповідає цьому морю.

І тільки чайки на всіх морях однаково крикливі, метушливі і готові битися за шматок хліба. Так як моє ім'я перекладається - Чайка, то я знаходжу багато спільного з цими птахами і люблю за ними спостерігати і фотографувати.

На Балтиці в основному чайки невеликі за розміром. Назва підказав наш улюблений орнітолог Nomad: Озерна чайка, Chroicocephalus ridibundus, Black-headed Gull. Оказививается, озерні чайки і на морі живуть!

Ми вирішили, що уздовж моря ми ще погуляємо, тому пішли в сторону житлових будівель. Юрмала по суті - величезний дачне селище з невеликим вкрапленням готелів різного розміру. Земельні ділянки не за 6 соток, а по 20 і більше, та й вдома не маленькі.

Є будинки старі. Багато з них виставлені на продаж для побудови сучасних будівель. Але мені дуже шкода, якщо зовсім не залишиться цих милих, невеликих і затишних будиночків.

Найбільше мені подобалися дерев'яні будинки дуже цікавих незвичайних дизайнів. Таких я раніше ніде не зустрічала.

Зараз більшість будинків в Юрмалі нові, великі і дуже дорогі.

Вийшли до Йомас - єдиною пішохідною вуличці з кафе і магазинами, яка є центром суспільного життя Юрмали. Заглянули в магазини, але не знайшли там нічого цікавого.

І тільки в самому її кінці нам сподобався магазинчик з дуже симпатичними сувенірами. Аналогічний магазин я бачила в Ризі, але чоловік не захотів тоді туди заходити. А тут ми зависли. Я дуже люблю різні цікаві фігурки, посуд, різнокольорові дрібнички. Можу розглядати їх дуже довго. Чоловік знайшов в особі продавця цікавого співрозмовника, тому мене ніхто не смикав, і я могла дивитися і знімати собі на втіху. Подивіться, які цікаві фігурки різних професій.

Фарфор, скриньки, чашечки ... було б куди це все це поставити, але палацу у мене немає.

Нам особливо сподобалися яскраві роботи якогось німецького художника. Великі роботи мені не потрібні. А кілька кумедних фігурок перекочували в наш рюкзак, і тепер вдома нагадують нам про милого містечку в Ризі.

Завершує вулицю (хоча, мабуть, все ж починає) скульптура земної кулі, перехлестнуть кільцями з написом «Юрмала». Розташована вона на перетині вулиць Йомас і Тураідас. Цей найбільший в країні глобус з мідних пластин встановили тут в 60-х роках. 30 років тому я теж знімалася на цьому місці, і ось - новий повтор на черговому витку моєму житті. До речі, після реконструкції глобуса в 2015 році його підсвітили зсередини і тепер ввечері на місці столиць світяться лампочки.

Від глобуса пішли по доріжці в парк Дзінтарі. Це не дуже великий за площею парк з пішохідними і вело-доріжками, обладнаними дитячими майданчиками, різними мотузковими смугами перешкод і іншими дитячими розвагами.

Чи потрібно говорити, що тут дуже багато сімей з дітьми? Напевно, всіх дітей Юрмали вигулюють саме тут!

Я ж шукала оглядову вежу, про яку прочитала, готуючись до поїздки. Пройшовши по симпатичному містку, ми вийшли до неї.

Вишка зроблена з сітки, тому крізь неї видно все не тільки по сторонам, а й вгору і вниз.

Для мене це було забавно, але деяким людям по-справжньому страшно. До того ж, чим вище піднімаєшся, тим сильніше відчуваєш, що вежа погойдується. За 23 роки спільного життя я вперше побачила, що моєму чоловікові страшно. Звичайно, він намагався увазі не показувати, але судорожно вцеплялся в перила, питав, навіщо ми ліземо і відчуваю я, що ця конструкція гойдається? А коли на верхньому майданчику ми побачили пару, де дружина заповзала вгору мало не на колінах, вчепившись в чоловіка, і ніяк не хотіла підійти до огорожі, щоб зробити фото, я зрозуміла, що над деякими внутрішніми страхами людина не має влади. Хоча висота там не така вже й велика - трохи вище сосен.

Зате з верхнього майданчика відкривається вид на море і навіть здалеку видно Ригу.

На різних рівнях зроблені балкончики, можна відчути себе пташкою, що літає серед дерев на різній висоті.

Спустилися вниз, чоловік полегшено видихнув, пішли назад до виходу з парку.

В Юрмалі панувала весна. Вона вибухала яскравими сонячними квітами, мимо яких просто неможливо було пройти. Мені захотілося стати бджолою і збирати нектар цих медових квітів. Здавалося, що я чую музику, яку грає юна скрипалька на плакаті.

Але бджоли з мене не вийшло, довелося повернутися в свій вигляд і продовжувати маршрут.

Вийшли до концертного залу «Дзінтарі». У цього місця досить довга історія. У 1897 році в Юрмалі звели сценічний майданчик, названу «Концертний сад Курхауза Единбург». Сучасний зал для глядачів «Дзінтарі» в 1962 році створено архітектором Модріс Гелзісом. Спорудження не має стін - тільки дах, вміщує до 2000 глядачів. Він стільки років збирав під своїм гостинним дахом всіх представників нашої естради, що навіть ті, хто ніколи не любив і не слухав наших вітчизняних виконавців, про «Нову хвилю» чув.

Комплекс «Дзінтарі» має ще малий зал, невелике опалювальне дерев'яна будівля, у якій міститься 500 осіб. Побудований в 1936 році архітекторами Олександром Бірзніексом і Віктором Мелленбергсом. В даний час визнана пам'яткою архітектури. Реконструювали його в 2012 році, розширивши місткість до шестисот глядачів.

Моя двоюрідна сестра сказала, що коли ці літні естрадні фестивалі проходили в Юрмалі, вона дуже любила дивитися на публіку в залі. У Сочі публіка стала зовсім інша. Не знаю, не сперечаюся, так як уважно не дивилася ні те, ні інше, але якісь уривки цих концертів колись, звичайно, бачила. Зараз, судячи з афіш, концертна діяльність на цьому майданчику триває досить активно.

Концертний зал розташований всього в 100 метрах від морського узбережжя, до якого ведуть широкі пішохідна доріжка.

Вийшли до моря. На травневому сонечку загоряють загартованого прибалтійці, а звичайні туристи вважають за краще утеплитися на свіжому морському вітрі.

За порадою моєї подруги ми забронювали столик на 15-00 в самому модному юрмальському ресторані «36 лінія». Мене попередили, що ресторан розташований далеко і до нього треба їхати на таксі. Вдома я побіжно глянула на карту і вирішила, що ми спокійно дійдемо уздовж узбережжя пішки (все одно приїхали гуляти, навіщо нам таксі). Ще раз переконалася, що на карти треба дивитися уважно, оцінюючи кілометраж за масштабом або дивитися на пропоноване оцінне час у дорозі. Я нічого цього не робила, ми спокійним кроком, дихаючи сосновим повітрям, йшли вздовж першої лінії будинків. Погода була чудова, настрій відповідало погоді.

Я не поспішаючи фотографувала сосни і вдома, повз яких ми проходили.

Лягла на лавочку, подивилася вгору - какая красота !!! Ось це відпочинок. Але нам треба йти далі.

Мене здивувало ставлення до дерев. Незважаючи на те, що сосен тут величезна кількість, тут зберігають навіть дерева, що ростуть посеред тротуару! Люди обійдуть дерево, зате воно буде жити.

Коли нам здалося, що нам йти ще зовсім недалеко, ми вирішили запитати у проходить повз жінки, де 36 лінія?
«Судячи з того, що ви ще не дійшли до 1 лінії, то далеко», - такою була відповідь.

Він нас трохи спантеличив. Але, знову ж таки поняття «далеко» розтяжне. Що таке лінії? Як далеко вони один від одного? По карті здавалося все дуже швидко. Ми вийшли на дорогу, яку перетинали вузькі вулички, які як раз і називалися лінії. Я запропонувала чоловікові пошукати таксі. Він вирішив, що треба дійти хоча б до 10 лінії, щоб оцінити масштаб лиха відстань. Потім я знайшла на карті відстань від цієї точки до ресторану - майже 6 кілометрів!

Дорога була одностороння, зрідка нас обганяли машини, але жодна з них не зупинилася.

Жодного таксі не було. Я не знала, чи працює там «Убер», тому просто йшли, намагаючись зупинитися пролітають повз машину. В районі 30-ї лінії нас обігнало місцевий маршрутний автобусик, абсолютно порожній! Судячи з безлюдності, що панує навколо, я почала думати, що в ресторані ми будемо на самоті. Будинки навколо ставали все крутіше, ділянки все більше, сили закінчувалися, а лінії все не закінчувалися.

Нарешті, ми досягли 35-й лінії. Далі починався сосновий ліс. Я пам'ятала, що треба пройти по вулиці далі в ліс, в бік моря. І тут ми зрозуміли куди їхали всі машини, які нас обганяли. Вони їхали в цей ресторан. Вся парковка біля нього і прилегла лісова ділянка дороги були заставлені припаркованими автомобілями.

Уже вдома, прикинувши наш маршрут на карті, я зрозуміла, що в той день ми пройшли не менше 12 кілометрів. Так як на годиннику вже було близько 15-30, то я стала хвилюватися, за нашу бронь. Ось він - знаменитий ресторан «36 лінія»! Ми дійшли! Ресторан був заповнений майже повністю.

Але нам знайшли столик на відкритій веранді. З меню ми ознайомилися ще вдома на сайті ресторану, тому знали, що хочемо спробувати балтійський буябез (який мені дуже розхвалила моя подруга), вугільну рибу (чорну тріску), і я взяла салат з креветками. Ще взяли вина, а з десертом вирішили почекати, так як цінники в ресторані дуже європейські. Всі страви були дуже смачними і досить великими. Риба, мабуть, одна з найсмачніших, які ми коли-небудь пробували.

Не дарма цей ресторан вважається кращим в Латвії. Його дуже любить місцева публіка, яка живе в цих шикарних будинках, в тому числі Лайма Вайкуле та Алла Пугачова. При нас в ресторан приїхав один з крутих гостей (не знаю хто він, але виду типу Валуєва) з дівчиною і хлопцем. Для них винесли столик прямо під сосни, навколо в буквальному сенсі слова бігали 2 офіціанта, приносячи страви з устрицями на льоду, шампанське та інші смаколики. Ну що, красиво жити не заборониш. Для кого-то це просто звичайний обід. На фото видно їх столик на тлі ресторану.

Ми пообідали дуже смачно і наїлися так, що десерту зовсім не хотілося. Вирішили погуляти по березі моря. Тут народу було набагато більше, ніж в інших місцях узбережжя. Кромка моря в деяких місцях була схожа на жвавий тротуар в центрі Москви. Хтось займався пробіжками, хтось вигулом собачок, хтось просто дихав повітрям, як ми.

Морське повітря, шорст морського прибою навіяли мені художньо-романтичний настрій під впливом якого вже вдома я зробила цей альбом:. Хотілося поплавати в морській глибині або політати разом з чайками.

Вирішила виконати цю мрію хоча б частково. На березі побачила величезні гойдалки. Так як з раннього дитинства і до дорослого віку на гойдалках пройшло багато годин мого життя, то пропустити таку можливість відчути миті польоту, я ніяк не могла. Пам'ятаєте пісню: «... крилаті гойдалки летять, летять, летять ...»? Обожнюю її! Чоловік теж сів на сусідні гойдалки, але дуже скоро стало зрозуміло, хто професіонал в цій справі. У якийсь момент він злякався, що я втілю свою мрію в життя, випорхну і полечу над Балтійським морем разом з чайками. Я, як професіонал катання на гойдалках, відчула на максимальній амплітуді, що ланцюга мають невелику різницю в довжині, і мене починає закручувати, а це може бути чревате травмою, тому вирішила не ризикувати і постаралася швидше зупинитися. Благо крім нас на майданчику нікого не було, я трохи згадала дитинство і полазити по драбинках (ну коли ще буде можливість побути трохи дитиною?).

У мене було таке щасливе стан після всього минулого в цей день, що я відмовилася від десерту (вкрай рідкісне для мене поведінка) і навіть від кави, а захотіла поїхати в Ригу, щоб не було перебору емоцій. Адже навіть з чимось дуже хорошим треба не перебирати, а то потім може голова боліти :-). Нам викликали таксі, яке досить швидко доставило нас до залізничної платформи Лиелупе. Так як був час до електрички, ми недовго погуляли по прилеглому весняному лісі, вбираючи і утрамбовуючи в енергетичні засіки сонячні промені, сосновий запах, відчуття повної гармонії, якими ми сьогодні наситилися по повній програмі.

Не скажу, що мені захотілося оселитися в Юрмалі. Все ж у мене не балтійський темперамент. Але іноді зробити енергетичну перезавантаження всім необхідно. Тепер я знаю, де це можна зробити дуже швидко.

На Ризькому узбережжі повітря свіже ...

[ U ] [ OT ] [ ST ] [ OST ] [ TG ] [ GTU ] [ U ] [ OT ] [ ST ] [ OST ] [ TG ] [ GTU ]                                       id      інші   російська   український   білоруський   польський   англійська   іспанська   німецький   турецька   болгарська   чеська   угорський   естонський   вірменський   казахський   іврит   грузинський   сербський   хорватський   литовський   словацький   словенський   албанський   македонський   латиська   киргизький   монгольський   португальська   узбецький   корейський   румунський   датський   грецький   нідерландський   норвезький   шведський   італійська   французький   індонезійська id арабська   хінді   бенгальський   китайський   [азербайджанський   ] [Боснійський bs ] [таджицький   ] [Латинський   ] [В'єтнамський   ] [Каннада kn ] [фінський   ] [Філіппінський   ] [Ірландський   ] [Ісландський   ] [Шотландський (гельський) gd ] [японський   ] [Африкаанс   ] [Амхарська am ] [каталанська   ] [Себуанська ceb ] [корсиканська   ] [Валлійський   ] [Есперанто   ] [Баскська eu ] [перський   ] [Фризька   ] [Галісійська   ] [Гуджараті gu ] [хауса   ] [Гавайський   ] [Хмонг hmn ] [креольський (Гаїті) ht ] [ігбо ig ] [яванський   ] [Кхмерский   ] [Курманджі   ] [Люксембурзький lb ] [лаоський   ] [Малагасійська   ] [Маорі   ] [Малаялам ml ] [маратхі mr ] [малайський   ] [Мальтійський   ] [Бірманський my ] [непальська   ] [Чева ny ] [панджабі   ] [Пушту   ] [Синдхи sd ] [сингальский si ] [Самоа   ] [Шона sn ] [сомалійський   ] [Сесото st ] [суданський   ] [Суахілі   ] [Тамільська   ] [Телугу te ] [тайський   ] [Урду   ] [Кхоса xh ] [ідиш yi ] [йоруба yo ] [зулу   ]   [ TF ] Немає тексту   Контейнер пошкоджений id інші російська український білоруський польський англійська іспанська німецький турецька болгарська чеська угорський естонський вірменський казахський іврит грузинський сербський хорватський литовський словацький словенський албанський македонський латиська киргизький монгольський португальська узбецький корейський румунський датський грецький нідерландський норвезький шведський італійська французький індонезійська id арабська хінді бенгальський китайський [азербайджанський ] [Боснійський bs ] [таджицький ] [Латинський ] [В'єтнамський ] [Каннада kn ] [фінський ] [Філіппінський ] [Ірландський ] [Ісландський ] [Шотландський (гельський) gd ] [японський ] [Африкаанс ] [Амхарська am ] [каталанська ] [Себуанська ceb ] [корсиканська ] [Валлійський ] [Есперанто ] [Баскська eu ] [перський ] [Фризька ] [Галісійська ] [Гуджараті gu ] [хауса ] [Гавайський ] [Хмонг hmn ] [креольський (Гаїті) ht ] [ігбо ig ] [яванський ] [Кхмерский ] [Курманджі ] [Люксембурзький lb ] [лаоський ] [Малагасійська ] [Маорі ] [Малаялам ml ] [маратхі mr ] [малайський ] [Мальтійський ] [Бірманський my ] [непальська ] [Чева ny ] [панджабі ] [Пушту ] [Синдхи sd ] [сингальский si ] [Самоа ] [Шона sn ] [сомалійський ] [Сесото st ] [суданський ] [Суахілі ] [Тамільська ] [Телугу te ] [тайський ] [Урду ] [Кхоса xh ] [ідиш yi ] [йоруба yo ] [зулу ] [ TF ] Немає тексту
Контейнер пошкоджений! Спробуйте отримати статтю заново GetTextFromUrl.php , але це призведе до видалення всіх існуючих перекладів !!!

Що я пам'ятала з того часу?
Яке відношення має черепаха до Латвії?
Чи потрібно говорити, що тут дуже багато сімей з дітьми?
Що таке лінії?
Як далеко вони один від одного?
»?
Ну коли ще буде можливість побути трохи дитиною?