Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Пройшли 480 кілометрів і не зустріли людей: уральці повернулися зі складного походу по Сибіру

Один з безлічі мальовничих водоспадів плато Путорана

Уральці з турклубу «Уральські стежки» під керівництвом екатерінбуржцев Костянтина Серафимовича недавно повернулися зі складного походу. Вони 45 днів йшли по бездоріжжю через плато Путорана (гірський масив в Сибіру, ​​недалеко від Норильська). Це місце називають одним з найбільш важкодоступних районів світу. Туристи повернулися в Єкатеринбург і розповіли, як це було.

За 29 днів хлопці пройшли близько 480 кілометрів пішки, а також за 16 днів подолали близько 600 кілометрів по воді. У похід вирушили дев'ять чоловік з Єкатеринбурга, Невьянска, Тюмені і Краматорська, але по дорозі один з них вирішив повернутися назад, так що фінішували вісім чоловік. За плечима у них були рюкзаки зі спорядженням і провізією. У дівчат вони важили в середньому 35 кілограмів, у чоловіків - по 44 кілограми.

В дорозі керівник групи вів щоденник, записуючи події за день. Публікуємо тут уривки.

21 липня. Сьогодні завдяки героїчним зусиллям нам вдалося піднятися на верхівку плато Путорана. Підйом був важким. Доводилося проламуватися через густий чагарник, дертися по крутих осипах і великоблочних курумніка. Великий набір висоти. І все це з важкими рюкзаками. Але це того варте! Приголомшливі види грандіозного каньйону з каскадами численних водоспадів радували наш погляд.

23 липня. Сьогодні ми нарешті побачили грандіозний каньйон в верхів'ях річки Хіхікаль. Річка Хіхікаль спадала в найглибшу прірву каскадами водоспадів. Таких грандіозних каньйонів мало кому вдалося побачити. Його глибина перевищувала 400 метрів, і підходити до краю цієї прірви було по-справжньому страшно.

По дорозі зустрічалися глибокі каньйони

30 липня. Вчора ми благополучно перетнули озеро Аян, пропливши на катамаранах близько 27 км. Плисти нам допоміг північний вітер, який дув нам в спину. Озеро Аян дуже гарно: з крутих його берегів падають сотні різноманітних водоспадів, вода в озері прозора і багата рибою. Риболовля виявилася вельми результативна: зловили близько 30 кг харіуса. Примірники як на підбір: від 800 грамів до 1 кілограма. Цілий день їмо рибу - смажену, малосольну, гарячого копчення, вуха і запечену на вугіллі. Риби наїлися досхочу.

2 серпня. Сьогодні ми нарешті побачили грандіозні водоспади в верхів'ях річки Амнундакта, в тому числі другий за висотою водоспад Путорана з висотою стрімкого падіння води 103 метри. Видовище вражаюче: потік води падає в глибоку прірву, піднімаючи вгору хмара водяного пилу. Над базальтовими стінами гігантського каньйону нависають уступи найхимерніших форм, надаючи пейзажу фантастичну красу і суворість. Всі учасники бадьорі і веселі, хоча у деяких і є проблеми з суглобами ніг через екстремальні навантажень.

5 серпня. По дорозі ми зустріли полярного вовка, він був величезних розмірів і з цікавістю дивився на нас, але, побоявшись нашого чисельної переваги, вважав за краще піти. Далі ми досягли правої притоки річки Оран, який падав в каньйон 69-метровим прямовисних водоспадом. Колосальна прірва, дна якої не можна було розгледіти, обривалася вниз стрімкими базальтами. Базальтові породи дуже цікаві тим, що утворюють правильні шестигранні колони вертикального або горизонтального розташування, в результаті чого скелі були схожі на дровітні гігантських кам'яних «дров» або колони фантастичних замків.

11 серпня. Сьогодні у нас був черговий подвиг. Потрібно було від межі лісу пройти перевал і знову вийти до лісу. Завдання ми виконали - пройшли 32 кілометри по сильно пересіченій місцевості і заболочених ділянках, зрозуміло, без всяких стежок. Все настільки втомилися, що буквально валяться з ніг. Але зате ми ночуємо в лісі біля багаття. Головне, щоб ноги не підвели, а ось з цим проблеми - суглоби від екстремальних навантажень порядком «зносилися» і вимагають відпочинку.

Базальтові породи, схожі на укладені дрова

По дорозі від групи відстав один учасник - Андрій. Він блукав поруч з табором групи, але не міг їх знайти. Хлопці бачили його сліди, але не могли знайти його самого. Зустрілися вони лише через чотири дні, Андрій був в порядку.

15 серпня. Ми вийшли до озера Нерангда. Поки зустріч з Андрієм не відбулася, але його сліди кілька разів нам зустрічалися, з чітким відбитком протектора його черевик. Немає ніяких сумнівів, що Андрій тут проходив, так як тут немає, а можливо, ніколи не було інших людей, крім нас, і протектор його черевик нам добре знайомий. Судячи з усього, Андрій пройшов тут як мінімум цілодобово раніше.

17 серпня. Ми вийшли до річки Мирюк, ура, товариші! Отже, пішохідна частина походу успішно завершена! Ми зробили те, що багато хто вважав неможливим - за 30 днів повністю в автономному режимі пішки перетнули плато Путорана із заходу на схід і відвідали і відобразили найбільш знакові, вражаючі та цікаві об'єкти цього району. За цей час ми не зустріли нікого з людей і пройшли близько 400 кілометрів. Піша частина подорожі, звичайно, була дуже важкою: важкі рюкзаки, рух по пересіченій місцевості без всяких стежок, недостатнє харчування (нести повноцінне харчування на 46 днів було просто неможливо). Але зате враження і краси, які ми побачили, сторицею окупили всі наші труднощі і позбавлення. Такий фантастичної краси, унікальних, єдиних в світі ландшафтів мало кому з туристів доводилося бачити в своєму житті!

22 серпня. Сьогодні ми продовжили сплав по річці Маймеча. Після обіду ухил річки знову став зростати. Попереду замість типового шуму річки став чутися могутній рев. І раптом за лінією перегину річка несподівано різко зникала і з'являлася вже далеко внизу. За всіма ознаками попереду був потужний поріг. Ми зачале і пішли проводити розвідку порога. Річка круто падала вниз, утворюючи дуже круту і потужну шивера. Через 150 метрів річка падала метрів на 5-6, а з огляду на високий рівень води, міць порога була колосальна. Величезні валуни створювали кашу найпотужніших валів і бочок.

Ми намітили траєкторію ближче до правого берега. Найголовніше було уникнути попадання в величезну бочку в середині русла, яку ускладнював потужний пульсуючий вал, періодично злітає вгору з фонтаном піни і бризок. Вантаж ми обнесли і приготувалися до проходження порогу. І ось ми увійшли в розгінну шивера. Тримаючись правого краю струмені, почали проходження порогу. Але перед ключовим ділянкою все-таки зачепили камінь, втратили швидкість і перший слив з могутньою бочкою абияк пробили своїм судном. Далі нам вдалося піти вправо від котла, але вихідний каскад високих (близько 2 метрів) валів накрив передніх веслярів з головою. Ура, поріг пройдено обома екіпажами!

Так туристи долали річки

24 серпня. Сьогодні побачили ведмедя, він з цікавістю на нас дивився, а потім поспішив забратися геть. Ще олень форсував річку вплав прямо перед катамараном. Довелося зробити маневр, щоб не порвати гондоли катамарана про його роги. А оленя хоч би що, переплив річку, обтрусився і як ні в чому не бувало спокійно пішов далі. А вже зайців, гусей і качок ми бачимо тут без ліку. Кожен день ми їмо рибу, гриби і лохину. Грибов і ягід тут зростає у величезному достатку, рибалка теж успішна.

27 серпня. Увечері ми побачили ще одне дивовижне явище. Тільки ми зібралися йти спати після вечері, як на небі з'явилися сполохи зеленуватого світла і несподівано над нами у всій своїй красі загорілося північне сяйво. Його краса була просто чудова. У різних частинах неба спалахували і переливалися зеленими відтінками широкі світяться шлейфи, висвітлюючи всі навколо неземним світлом. Та ще яскрава висхідна місяць додала підсвічування нічному пейзажу.

Та ще яскрава висхідна місяць додала підсвічування нічному пейзажу

Порізані береги річки Порізані береги річки   Іноді ночувати доводилося в снігу   Яскраві барви осені в горах   Маленькі річки форсували вбрід   рибний улов   Рюкзаки важили від 35 до 44 кілограмів Іноді ночувати доводилося в снігу Яскраві барви осені в горах Маленькі річки форсували вбрід рибний улов Рюкзаки важили від 35 до 44 кілограмів

Нещодавно ми розповідали про жителів Єкатеринбурга, які на мотоциклі рвонули на Камчатку. Їх похід теж був сповнений пригод .