Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Втретє на острів Кос: пляжі, визначні пам'ятки, походи в гори

1. Готель Aslanis Village
  2. Пляжі на Косі, селище Мармарі
  3. околиці Мармарі
  4. Столиця острова - місто Кос
  5. Оглядовий майданчик у селищі Кефалос
  6. Екскурсія "Три затоки"
  7. Фортеця Палео Пили
  8. Гірське село Зія і гора Кефала

зміст:

Наша сім'я дуже любить грецькі острови. З тих островів, де ми побували, нас більше всіх зачарував Кос. Невеликий, затишний, сільський. У червні цього року ми втретє приїхали на полюбився острів. Для відпочинку було обрано невеликий сімейний готель Aslanis Village на околиці селища Мармарі.

Готель Aslanis Village

Наш відпочинок на острові Кос тривав два тижні, з 16 по 30 червня. З цього року в Греції введено туристичний податок. Ми приїхали вп'ятьох, тому брали два номери. За них заплатили 14 євро відразу при заселенні. Категорія номерів Standard Economy.

Я заздалегідь списалася з готелем, щоб уточнити, в чому відмінність від звичайних стандартів. Мені відповіли, що номер такий же, тільки напівпідвальний, що нас цілком влаштовувало. (Забігаючи наперед скажу, що у такого номера виявився несподіваний недолік: в нього легко могли проникнути жаби. Був неприємний момент, коли важка лягуха вночі стрибнула на сплячого чоловіка. Уявляю, який вереск підняла б я, приземлися вона на мене.) Також не сподобалося , що в номері була відсутня москітна сітка на двері балкона і сушарка для білизни або розтягнута мотузка.

Харчування сподобалося. Так, звичайно, там був не такий великий вибір, як в "п'яти зірках", але все було приготовлено якісно і смачно. На сніданок подавали млинці, кекс, пластівці, нарізку сиру і ковбаси, сосиски, омлет (яєчня або просто варені яйця). Джем. Квасоля. Молоко. Кава з кавомашини. Чай в пакетиках.

В обід і вечерю супів не було, лише два рази за вечерею подавали суп-пюре. Зате в достатку були другі страви: макарони, картопля, кукурудза, м'ясо, овочі, салати різні. Кільця кальмара, риба. Піца або грецькі пироги з листкового тіста з різною начинкою. З напоїв була вода, пиво, біле і червоне вино. Солодких газованих напоїв на столах не було, але можна було попросити офіціантку, яка їх приносила. З десертів кожен день подавали кавун, на вечерю випічку. У готелі було багато сімей з маленькими дітьми - завжди можна було знайти, чим нагодувати дитину.

У номері є телевізор, холодильник, чайник з чашками і стакани. Кондицiонер за додаткову плату. До найближчих магазинів йти хвилин 10 в сторону Мармарі. У готелі є прокат велосипедів, в тому числі з дитячим кріслом. Прокат варто, по-моєму, 5 євро в день, але це не точно, так як велосипедів ми не брали.

Вночі в номер залітають комарі, якщо спати з відкритими дверима. Фумігатор допомагає. Москітних сіток немає. Краще взяти ще спрей для зовнішнього застосування, якщо гуляти ввечері.

При готелі в вольєрі живе німецька вівчарка. Ми розговорилися з хазяйкою, Рамоном, про собак. Вона сказала, що в їхній родині дуже люблять собак. Вівчарку звуть Лорд, йому 3 роки, а до цього в сім'ї жив пес, який прожив 15 років.

Пляжі на Косі, селище Мармарі

До найближчого від готелю дикого пляжу, без лежаків і парасольок, потрібно було йти хвилин 10-15. До обладнаного, в сторону Мармарі, трохи далі. На пляжі малолюдно. На правій стороні дикого пляжу (якщо дивитися з доріжки, яка до нього веде) люблять відпочивати нудисти. Зліва від доріжки і на обладнаному пляжі їх немає.

В середині червня вода на пляжі в Мармарі прогрілася до 25 градусів. Не очікувала, що така тепла вода може бути в першому літньому місяці. Але на пляжі виявилися і непередбачені мінуси. Недалеко від берега знаходився кінний клуб, який організовував прогулянки для туристів прямо по кромці прибою. Граціозні тварини, звичайно, радували око. Але ось те, що за ними ніхто не прибирав ... хм ... продукти життєдіяльності, в достатку що залишалися прямо на піску, - це, звичайно, засмучувало.

У перший тиждень море було спокійним, з чистою, прозорою водою, а потім видалося кілька днів з хвилями, і вода стала каламутною. Зате водоростей практично не було (якщо порівнювати з пляжем в Тігакі).

околиці Мармарі

Готель розташований на кордоні двох селищ - Мармарі і Тігакі, поруч з солоним озером Алікес. Уздовж озера є торовані грунтові доріжки. До Тігакі можна пройти по ним, можна по кромці моря або по автомобільній дорозі, але оскільки узбіччя там немає, то періодично доводилося відходити в бік, пропускаючи машини.

До центральної вулиці Мармарі можна дійти хвилин за двадцять. Там є туристичні магазинчики, офіси місцевих турагентств і великий (за місцевими мірками) супермаркет "Константінос".

Столиця острова - місто Кос

На острові ми були вже в третій раз, тому по Косу гуляли і раніше як з екскурсоводом (в ході оглядової екскурсії по острову), так і самостійно по торговим вуличках.

Цього разу ми приїхали в обід. Від автовокзалу дійшли до центральної площі Елєфтерія, до платана Гіппократа, фортеці, яка все ще закрита після торішнього землетрусу, тому оглянути її можна було тільки зовні.

Давність оточує в місті всюди. Можна йти по вулиці, повз будівлю сучасного госпіталю, повернути за ріг і опинитися серед древніх стін і колон. Тут старовина сусідить із сучасністю, і до цього ще додається сільський затишок, адже серед руїн на околиці міста пасуться корови. Столиця в повній мірі передає колорит цього затишного маленького острова!

Оглядовий майданчик у селищі Кефалос

З Мармарі можна доїхати до селища Кефалос, не заїжджаючи в місто Кос. Автобус зупиняється на головній дорозі. Квиток коштує 3,20 євро, до селища їхати близько 40 хвилин. По дорозі автобус заїжджає в аеропорт.

Кефалос розташований не на березі, а на віддалі, на пагорбі, з боку моря його важко побачити - настільки він "вписаний" в рельєф місцевості. У селищі є оглядовий майданчик і руїни фортеці. Ми погуляли по вузьких вуличках, з деяких з них можна було побачити море двох узбереж, адже селище розташоване в найвужчому місці острова.

Час до зворотного автобуса ще було, і ми вирішили погуляти в горах, дійти до монастиря Агіос Іоанніс. По дорозі милуєшся незвичайними видами, вдихаєш запахи сосен і трав. Дорога спершу асфальтована, потім переходить в ґрунтовку, машин небагато.

Екскурсія "Три затоки"

На основні визначні пам'ятки Коса ми побували в попередніх поїздках. Цього разу вирішили взяти тільки одну екскурсію - прогулянку на кораблі з назвою "Три затоки" (вартість 30 євро дорослий і 15 - дитина). Брали в місцевому агентстві "Тігакі-експрес".

Група була збірна, в основному поляки, оголошення зробили тільки польською та англійською, ми зрозуміли далеко не все. Але коли підійшли до гіда з питанням, він відповів, що на цій екскурсії "Але бла-бла, свим-свим".

І це дійсно було так. Корабель, стилізований під піратську шхуну, відходить від пристані Кардама. До бухти Кефалос (селище Камарі) пливли хвилин 50, там на купання та відпочинок дали 1,5 години. Вода тут виявилося набагато холодніше, ніж на пляжі в Мармарі. Потім повернення на корабель, обід (шашлик і салат). Далі було купання у відкритому морі навпроти острова Кастрі, а потім зупинка на Райському (або бульбашкова) пляжі. Туди відвозили на катері. На відпочинок виділи теж приблизно 1,5 години. У Кардамену повернулися близько 17 годин. Не відразу знайшли автобус, добре, що він нас почекав.

Фортеця Палео Пили

У занедбаному селищі з фортецею Палео Пили ми вже побували в 2016 році. Тоді прогулянка в це місце з готелю Мітсіс Саммер Палас перетворилася на невеликий турпохід; ми пройшли близько 40 км. Від селища Мармарі до Палео Пили набагато ближче, і в один з днів ми вирушили туди пішки відразу після обіду.

Ми звикли до довгим пішим прогулянкам, тому відстань від готелю до селища в шість кілометрів, за нашими мірками було невеликим. Але на останніх двох кілометрах починається крутий підйом, подолати який по жарі в червні виявилося непросто.

Палео Пили, по всій видимості, теж постраждав від торішнього землетрусу, слідів руйнування додалося. Однак вид, що відкривається з фортеці, безумовно, варто витрачених на підйом зусиль. У цьому місці якась особлива, заспокійлива атмосфера. Ми були ближче вечора, туристів було трохи, і дотик до цих древніх каменів немов переносило в минуле.

Гірське село Зія і гора Кефала

В один із днів ми вирішили погуляти в горах, дійти до другої за величиною вершини острова - Кефала (висота 640 м). На найвищу гору - Дікеос - ми вже піднімалися в найперший наш приїзд на Кос.

З готелю вийшли рано, о 5.30. У селище Зіпарі, звідки можна сісти на автобус до гірського села Зії, ми пішли пішки. Перший автобус з Коса йде в 7 ранку, значить, в Зіпарі ми його чекали близько 7.15. Але він прийшов раніше, посадив тих, хто був на зупинці, а потім почекав автобус з Коса, який висадив бажаючих поїхати в Зію.

У Зіе ми спершу пішли по дорозі, яка, якщо вірити картам, привела б нас прямо в Асклепион. Але ми згорнули на невеликі польові дороги, орієнтуватися допомагала заздалегідь завантажена карта в додатку Maps.Me. В одному місці, правда, вперлися в закриті ворота, довелося повернутися і піти по іншій стежці.

Пейзаж в горах змінювався стрімко. Якщо спочатку ми йшли в хвойному лісі, то потім виявилися в царстві каменів і чагарників, де дув прохолодний вітер, незважаючи на те, що день був жаркий. Особливо сильний вітер був в тому місці, де відкрився вид на узбережжі Егейського моря.

Безпосередньо до вершини гори Кефала ми не дійшли буквально півсотню метрів, оскільки на самій вершині знаходиться якась військова антена з караулом і скрізь висять попереджувальні знаки про те, що прохід і зйомка заборонені. Але нам і по дорозі вистачало захоплюючих видів на обидва узбережжя.

Ми вирішили продовжити прогулянку в горах і вийти відразу в місто Кос. Поки спускалися до міського автовокзалу, пройшли повз ще двох військових баз. На такому невеликому острові щось забагато військових ...

Чуть-чуть не встигли на автобус о 13 годині, довелося чекати наступного, двогодинного.

Наша прогулянка в горах наочно показує невеликі розміри острова: ми за півдня пройшли майже його половину.

Три поїздки на крихітний Кос можуть здатися комусь зайвими (гід на першій зустрічі дуже здивувалася, дізнавшись, що ми тут вже втретє). Однак на острові ще залишилися місця, по яких ми не погуляли, тому повернення можливо ...

Коментувати можут "Втретє на острів Кос: пляжі, визначні пам'ятки, походи в гори"