Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Записки з рюкзака. Відпочинок в Криму 2016: похід в гори на травневі

1. День 1. Початок маршруту
  2. День 2. Великий каньйон Криму
  3. День 3. Підйом в гори
  4. День 4. Все розмаїття кримської природи
  5. День 5. Закінчення походу

зміст:

До змісту

День 1. Початок маршруту

Напевно, найяскравішим враженням першого дня стало відчуття спокою, коли сидиш з чашкою теплого чаю, а біля ніг затишно потріскує перший в житті похідний вогнище. М'який помаранчевий світло висвітлює втомлені обличчя товаришів по команді. У погляді кожного з них я читала один і той же: «Невже ми дісталися!». Важко повірити, що всі перепони цього дня ми все-таки подолали. Мимоволі бере гордість за завзятість і витривалість кожного з нас.

Вранці, коли ми тільки вивантажили спорядження з автобуса, підкинув нас до початкової точки маршруту, всі відчули раптовий приплив енергії: адже довгоочікуване подорож почалася.

Ми йшли вздовж дороги по селу Щасливе, з кожним кроком віддаляючись від цивілізації. За спиною залишився магазин, будинки місцевих жителів, заливистий гавкіт сільських собак і шум рідкісних машин, який став для нас невиразний вже через кілька хвилин шляху. Попереду відкривався вид на каньйон Біюк-Узенбаш, захований від очей жителів рівнини в зелених кронах дерев.

Не встигли ми ступити на нерівну і звивисту стежку, що веде вгору по мокрому камінню уздовж гірської річечку, як я вже чула захоплені вигуки моїх друзів. Чим далі ми просувалися, тим казкові здавався пейзаж. Акуратно перейшовши річку по хитким камінню і намагаючись не вимочити ноги в крижаній воді, ми вирушили далі.

Над головою згущалися хмари. Вони білим маревом обволікали верхівки гір, куди ми тримали шлях. Після нічного дощу круті підйоми давалися важко. Ноги не слухалися, ковзали по мокрому листі і глині. Вчепитися можна було тільки за руку товариша - це єдине, що допомагало в ці хвилини. Озброївшись для полегшення навантаження палицями, знайденими в лісі, група рушила далі по слизькому маршруту.

Багато хто починав втомлюватися, часом дорога здавалася нескінченною. Але кожен привал давав нам прилив сил і впевненості. Якщо ми змогли піднятися сюди, то далі йти вже буде не так важко. Останні два кілометри до стоянки в порівнянні з пройденої важкої дорогою пролетіли непомітно.

Дерева були такі високі, що доводилося сильно задирати голову, щоб побачити на далеких гілках грає з променями листя. Довгі і тонкі доріжки сонця заворожували своєю безтурботністю в тихому лісі. І ось, нарешті, довгоочікувана стоянка.

І ось, нарешті, довгоочікувана стоянка

Перший день закінчився смачною вечерею і бурхливим обговоренням вражень, адже кожному запам'яталося щось своє. Виблискуючи ліхтарями в темряві, ми спустилися до джерела чистої і холодної води, де освіжили перед сном. Очікування чогось нового і незвіданого охоплювало кожного, і в цьому приємному хвилюванні ми заснули в незвичній для нас тиші.

До змісту

День 2. Великий каньйон Криму

Ранок. Ми рушили в дорогу. До кожного повороту або перевалу підходили з нетерплячим очікуванням нових пейзажів. І наші очікування виправдалися з лишком, коли ми підійшли до Великого каньйону! Не вистачало слів, щоб описати відкрився перед нами вид. Величні скелі, вже тисячоліттями обдуваються вітрами, височіли над величезною прірвою.

Стоячи там, на краю обриву, я відчувала справжню силу природи. Поєднання твердого каменю, сухий землі і зелених чагарників вражало уяву. Унікальна, сувора краса цих місць змусила всіх замовкнути. Небо, немов застелене хмарами химерної форми, було неможливо охопити поглядом. Хмари чіплялися за вершини гір над нами, нагадуючи, що ми ще не добралися до самого верху.

Крута кам'яниста стежка вздовж схилу привела нас до корови гроту. Ця печера багато століть служила укриттям для пастухів під час негоди, а для нас це тимчасове укриття стало ще одним місцем, звідки відкривався приголомшливий вид на каньйон. Присівши, ми дивилися навколо і ділилися емоціями, які переповнювали нас.

Важко було відірватися від споглядання краси цих місць і продовжити шлях, але довелося йти далі. На гірській стежці при русі потрібно уважно дивитися собі під ноги. Але при першій же можливості кожен все-таки піднімав очі і оглядав каньйон. Від погляду вниз моя голова починала кружляти. Здавалося, ніби-то картинка перед тобою не справжня. Важко було повірити в те, що ти в реальності, а не уві сні йдеш вздовж цієї глибокої прірви.

Спустившись в ущелині, що залишилася до привалу частину шляху ми йшли уздовж гірської річки, яка химерно звивалася між каменів. Річечка привела нас до ванні молодості, місця, дуже популярному серед туристів. Мало хто з нас зважилися на занурення в крижану воду. Лише один відчайдушний хлопець сміливо пірнув туди, змусивши інших затамувати подих. Решта ж просто вмилися «чарівної» водою або спостерігали здалеку за людьми, які виходили на берег зі щасливими посмішками на обличчі.

Вже на підході до стоянки наша група заглянула в ще одне улюблене туристами місце. Водоспад Срібні струмені, довгий час дивував туристів своєю круглою кам'яною шапкою, цієї зими порушив багаторічне спокій і змінив свою форму. Частина скелі, по якій раніше стікала вода, обвалилася під вагою льоду. Але водоспад не тільки не втратив своєї краси, а й придбав ще одну родзинку. Підійшовши зовсім близько, ми змогли розглянути на уламку скелі борозни, по яких раніше стікала вода.

Після водоспаду ми пройшли ще кілька кілометрів вгору по схилу і стали на ночівлю. Нова стоянка порадувала своєю самітністю і віддаленістю від інших туристів. Там ми були зовсім одні серед тихого лісу. Вечір закінчився приємними розмовами біля багаття, гітарою, веселим сміхом і позитивними емоціями від прожитого дня. Всі були рішуче налаштовані на продовження шляху.

Засипали ми під шум річки, такий гучний, що здавалося, ніби це вітер над головою турбує листя дерев.

До змісту

День 3. Підйом в гори

У сонячний ранок третього дня ми вирушили далі по маршруту, минаючи озеро з прозорою блакитною водою. Ми йшли по лісових доріжках під тінню розлогих дерев. На одному з привалів побачили вершину, на яку треба було піднятися. Видовище було вражаючим. Але - «очі бояться, а ноги йдуть», і ми рушили в дорогу.

Навколо нас - незаймана природа. Скелі покриті суцільним зеленим покривалом з дерев, трав і чагарників. Але чим вище ми піднімалися, тим сильніше хмурилось небо, хмари збиралися, а туман став стелитися по стежці. Мінливість кримської погоди в травні - факт відомий, так що ми були готові до дощу, який вже рідкісними, але великими краплями давав про себе знати.

З висоти нам відкрився вид, повністю відрізняється від того, що ми бачили біля підніжжя. Верхівки зелених скель тонули в хмарах, вітер гнав їх від однієї вершини до іншої з шаленою силою. Дощ змусив нас швидше відправитися в сторону печери Данильча-Коба, де було вирішено зігрітися за допомогою теплого обіду і багаття.

Глибока, темна і грізна печера стала для нас укриттям в цю негоду. Краплі текли по її стелі, але це не завадило розвести багаття, у якого кожен зміг трохи висушують. Печера поступово занурилася в чарівну білу пелену. Товариша у сусідній стіни було важко розгледіти через дим, що заповнив весь простір, і туману, який заповзав всередину печери.

Годинники, проведені в цьому місці, стали особливими. Нікому з нас раніше не доводилося обідати в такому загадковому місці. Атмосфера, яка здавалася спочатку похмурою через дощ, вогкості і темряви в печері, через двадцять хвилин спільної роботи абсолютно змінилася. Всіх охопило наснагу від незвичності ситуації, що склалася. Дощ закінчився, ми покинули печеру і вирушили на стоянку, насолоджуючись свіжістю повітря після дощу.

До змісту

День 4. Все розмаїття кримської природи

Коли знаєш, що вже через день похід підійде до кінця, то стаєш ще уважніше до всього, що бачиш навколо: печерні міста, гори і ущелини, море і квітучі маки - все знаходить особливу яскравість і значимість. Наш маршрут пролягав через галявини, більше схожі на сади старовинних садиб. По краях дороги росло багато диких яблунь, посипаних біло-рожевими квітами. Південний вітер дарував приємний солодкуватий запах квітучих рослин. Від яскравого сонця і величезної кількості квітів навколо нас здавалося, що літо вже настало.

Дикий сад змінився лісом, і під ногами зашурхотів килим з сухого листя. І тут наш розмірений шлях був перерваний незвичайної зустріччю - ми побачили косуль, які пробігли по краю лісу. Хтось завмер в хвилюванні, хтось здивовано скрикнув. Тварини були так близько він нас, і ми побачили їх в природних умовах проживання! Відчуваючи свою присутність зайвим і таким, що порушує розмірений плин життя мешканців гір, ми покинули гущавину.

З лісу ми вийшли на горбисту місцевість. Відкритий горизонт дарував відчуття простору і свободи. Дерев майже немає, під ногами лише вузька стежка, над головою безкрає синє небо, а навколо зелені галявини з яскравими червоними маками. Коли ми зупинилися на привал, нас чекала ще одна дивовижна зустріч з живою природою.

Прямо під ногами, переляканий і майже непомітний, сидів маленький зайчик. Розміром з долоню, він сховався в траві і завмер, боязко оглядаючи раптових порушників свого спокою. Кожен з нас зміг потримати зайчика в руках, відчути його пухнасту шерсть. І як би нам не хотілося взяти його з собою, ми розуміли, що ліс - це його рідний дім.

Наш маршрут завершувався на стежці через сосновий бір. Дивовижна зміна пейзажів: за один день ми побачили всю різноманітність кримської природи.

З останніми променями вечірнього сонця, вже приємно ласковими, ми прибули на стоянку. Табір поставили біля підніжжя кам'янистій височині. Місце здавалося чарівним, адже поруч цвіло рожевими квітами дерево, за нашими припущеннями, абрикосове. Тишу стоянки порушувало тільки голосне квакання жаб з болота неподалік.

Відновивши сили смачним обідом, ми вирішили піднятися на скелю, що захищала нас від вітру, і помилуватися заходом сонця. Попереду відкривався вид на долину, по якій ми сьогодні прийшли, а позаду височіла гора, яку завтра ще треба було взяти. Сонце повільно опускалося за обрій і через півгодини сховалося за гірським масивом. Небо, чисте і ясне, змінювало свій колір, рожевіючи від зіткнення з темними вершинами. Насолодившись безтурботністю і гармонією цього весняного вечора, ми повернулися в табір.

Після вечері ми зібралися біля вогнища і поділилися своїми враженнями від пройденого шляху, поговорили про досягнення поставлених перед собою цілей. У цей вечір ми трохи засумували, адже ця була остання похідна ніч на природі. Слухаючи знайомі мелодії і тихо наспівуючи під гітару улюблені пісні, все довго сиділи навколо багаття, і спати зовсім не хотілося.

До змісту

День 5. Закінчення походу

Останній день походу був коротше інших, але таким же багатим на емоції та враження, як і інші дні. Знявши рюкзаки, ми вирішили піднятися на вершину гори, з якої відкривався неймовірний вид на узбережжі. Вдалині було видно Ялту і десятки селищ. Блакитна кромка моря зливалася з лінією горизонту, і було незрозуміло, де закінчується Чорне море і починається небо.

Постоявши над урвищем, ми вирушили далі в дорогу по стежці, що проходить через соснові, букові і грабові ліси. Деякі пейзажі виглядали досить моторошно: пожежа, що сталася кілька років тому, сильно змінив вигляд лісу. Дерева стояли голі, обвуглені, з стирчать на всі боки чорними гілками. Здавалося, що дорога привела нас в страшну зачаровану гай, куди і заходити-то не слід.

Наша стежка закінчувалася в селищі, пройшовши по вулицях якого, всі вийшли на автомобільну дорогу. Нас вже чекав автобус, і ми вирушили в санаторій «Батьківщина».

Похід закінчився, але враження про нього назавжди залишаться в моїй пам'яті. Важко передати почуття, які я відчула під час походу. Кожен день я відкривала щось нове в природі, в своїх нових друзів і в самій собі. Ці кілька днів були неймовірно насичені емоціями, але в той же час наповнені гармонією і спокоєм. Після такої пригоди не залишається сумнівів - я обов'язково сюди повернуся!

Коментувати можут "Записки з рюкзака. Відпочинок в Криму 2016: похід в гори на травневі"